В Києві вирішили подолати ізоляцію і вже запустили навігаційний додаток «Метро для всіх»

30 Червня 2015 11:24
kyiok.com.ua

kyiok.com.ua

У столиці України проживає понад 152 тисячі людей з інвалідністю. Й лише одиниці з них наважуються призвичаїтися до суспільного життя і проїхати звичайним міським транспортом, включаючи підземку, пише “Хрещатик”.

Якщо для звичайної людини проїзд у метро інколи призводить до дискомфорту, то для людей на візках у кілька разів тяжче подолати всі ті бар’єри, щоби дістатися до потрібного місця. В Києві вирішили подолати ізоляцію для особливих людей і вже запустили новий навігаційний додаток «Метро для всіх» — розповів радник міського голови Юрій Назаров.

«Зараз таких мобільних додатків дуже багато, але основний принцип цього додатка реалізувати пересування людей із обмеженими можливостями та батьків з дитячими візочками. Ми впевнені, що в майбутньому всі жителі Києва та гості столиці будуть користуватися цим додатком»,— зазначив пан Назаров.

Мета навігаційної системи дуже проста — показати, які існують перешкоди під час проїзду з однієї станції на іншу і як їх можна здолати. В додатку є яскраві карти, все чітко розписано. Його розробили спільно Київське інвестиційне агентство, USAID і громадська організація «Права людини» за власні кошти. В подальшому ця програма буде постійно оновлюватися, і в тому числі будуть враховані усі побажання людей, які мають порушення зору.

«Я інвалід першої групи в категорії незрячих осіб, і постійно користуюся метро і відчуваю на собі всі ті незручності, які зараз є. Адже необхідно, щоб на всіх станціях були світлові маячки, а також обладнати на платформах знаки шрифтом Брайля для слабозрячих пасажирів. Я вважаю, що в навігаційній системі це все має бути відображено,— розповів технічний директор ресурсного центру «Безбар’єрна Україна» Руслан Рубін.

Розробники додатка переконують, що в подальшому він буде виконувати набагато більше функцій, ніж зараз.

«Ми плануємо створювати засоби навігації й для інших видів громадського транспорту,— каже голова правозахисної організації Віталій Дроботун,— щоб кожна людина змогла відразу через додаток звернутися і розповісти про якусь проблему, і вона буде розміщена на сайті. Також ми плануємо запустити в додатку голосові програми для незрячих осіб».

В свою чергу в метрополітені заявляють, що роблять усе можливе, аби люди із обмеженими можливостями могли їздити без так званих бар’єрів.

«Все, що залежить від метрополітену, ми намагаємося реалізувати. На центральних станціях розміщено схеми із шрифтом Брайля. Також ми навчаємо наш персонал, як правильно спілкуватися із людьми із інвалідністю. На жаль, через скорочення штату у нас спеціального персоналу для цього немає. Тобто ми навчаємо чергових по станції, технічний персонал, прибиральниць, як допомогти, для прикладу, людям на візках»,— зазначив головний інженер столичної підземки Володимир Зель