“Я поставив Богу свічку!”, сказав Васнєцов після завершення розписів Володимирського собору у Києві

30 Грудня 2013 10:26

Коли відвідувач заходить у Володимирський собор, в очі відразу ж впадає образ Божої Матері, освітлений теплими променями.

tsikave.ostriv.in.ua

tsikave.ostriv.in.ua

Це найвідоміше творіння Віктора Васнєцова. Мистецтвознавці назвали цей образ Васнєцовською Божою Матір’ю, бо  він по-своєму трактував звичний для багатьох сюжет, наділивши Марію людськими рисами. Водночас Васнєцов зумів передати велику божественність і святість. За його словами, головним завданням було гармонійно поєднати в образі Цариці Небесної божественне начало та людські чесноти.

Існує така легенда, що коли одного разу вранці Васнєцов разом із Андріаном Праховим увійшли до храму, то на стіні було чітко видно обриси образу Божої Матері з немовлям. Художник стрімголов кинувся обводити фарбами цей образ.

Також з-під пензля В.М. Васнєцова вийшли такі композиції: “Таїнство Євхаристії”, Собор Святителів Руської й Вселенської Церков, Святі пророки, Бог-Слово, Бог-Батько та Бог-Син , Христос-Спаситель, Страшний Суд, Блаженство Раю, Гріхопадіння.

Після завершення всіх робіт Віктор Васнєцов сказав свою знамениту фразу: “Я поставив свічку Богу”.

До речі, першим, хто запропонував свої ескізи для оформлення Володимирського собору в Києві став Михайло Врубель. Однак Андріан Прахов не взяв його до когорти тих, хто розписував храм, мотивуючи це не правильним баченням внутрішнього оздоблення собору.  І все ж художнику вдалося залишити свій слід, він працював над окремими орнаментами, а також розписав правий неф собору.

 

Підготувала Аліна Астахова.