Кабмін затвердив зміни в закон про утилізацію.
В Україні автомобілістам будуть платити за старі машини. Уряд затвердив зміни в закон України “Про утилізацію транспортних засобів”, повідомили в прес-службі асоціації “УкрАвтопром”. Запропоновані зміни передбачають скасування обов’язкової наявності системи екологічного менеджменту, сертифікованої за стандартами ISO серії 1400, для пунктів розбирання транспортних засобів.
Також документом передбачено фінансування за рахунок коштів бюджету запровадження компенсаційних механізмів для власників авто, які передаються на утилізацію, а також заходів з прийому, розбирання і утилізації вибулого з експлуатації транспорту. Зазначимо, що Кабмін ще в кінці минулого року запропонував фінансувати за рахунок бюджету запровадження компенсаційних механізмів для власників транспортних засобів, які передаються для утилізації. Українцям вирішили платити за здані в утиль старі машини. “Щоб власники могли отримувати компенсацію за рахунок держбюджету, необхідні кошти мають бути передбачені в держбюджеті. Внести до бюджету цей рядок можна тільки після ухвалення Радою закону. Але він не прийнятий, а в держбюджеті-2014 передбачено лише 960 млн грн, і зовсім не для виплат компенсацій господарям, а на утримання міфічних 100 пунктів з прийому авто для утилізації. З 1 вересня (дня, коли набув чинності закон про утилізацію), жоден дурень, безкоштовно свою машину, яка вийшла з ладу, не здав державі. Мій прогноз: за 2014 р. жодна людина на таке не піде. Чому господар повинен здавати машину державі даром, якщо може відвезти її на одну з 10 тисяч так званих “розборок” і отримати за металобрухт і запчастини живі гроші? У нас зараз практично 90% запчастин отримують таким способом”, – заявив “Вестям” генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Нагадаємо, що з 1 вересня 2013 року з імпортерів і виробників машин в Україні почали стягувати утилізаційний збір, який передбачає, що в ціну нового авто закладається вартість його утилізації. Якщо ж у автовиробників є свої потужності для розбирання старих машин, вони можуть не закладати збір в їхню вартість.