Громадська Рада запрошує киян боротися з хамством у маршрутках

13 Лютого 2014 15:38
www.kolyba.org.ua

www.kolyba.org.ua

Свої права пасажири маршруток здатні захистити самі, переконана Голова Громадської Ради при КМДА Марина Бурмака, передає УНН.

“Технічні несправності, неналежний санітарний стан, неохайний зовнішній вигляд та, часто, низька культура поведінки водія маршрутки. А ще, жахлива естетика оформлення транспортного засобу і низькопробна музика в салоні. Це ті нарікання та проблеми на які найчастіше скаржаться жителі Києва”, – констатує Марина Бурмака.

У своєму блозі на LB.ua вона запрошує киян долучитися до наведення ладу у цьому питанні і пропонує ознайомитися із витягом з переліку зобов’язань, які транспортники беруть на себе за договорами про здійснення таких перевезень.
“За підсумками спеціальних конкурсів, КМДА в особі Департаменту транспортної інфраструктури підписує з переможцями договір про організацію перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування м. Києва. Під тиском Громадської ради при КМДА чиновники все ж таки розмістили його текст у відкритий доступ”, — повідомила вона.
У документі вказано, що пасажирам маршруток мають обов’язково видаватися квитки за оплачений проїзд, а перевізники несуть відповідальність за фаховість водіїв, достовірність довідок про їхній стан здоров’я, наявність умов для відпочинку іногородніх водіїв. Окрім того, перевізники повинні дотримуватися нормативів тривалості робочого дня, враховуючи, що перевтома водіїв прямо впливає на безпеку перевезень.

Примітно, що правила регулюють також естетичний вигляд салонів: не допускається розміщення в пасажирських салонах чи зовні маршруток інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.

У переліку зобов’язань перевізників також є пункт про забезпечення водіїв однотипним форменим одягом, який затверджений міською адміністрацією. Це повинна бути куртка синього кольору, блакитна сорочка, брюки синього або чорного кольору, чорні туфлі. У святкові дні — біла сорочка і чорна краватка. “Спортивний одяг і шльопанці не допускаються! Це правило дійсно вписано, однак ми бачимо його тотальне ігнорування водіями”, — коментує Марина Бурмака.

“Ситуацію з тотальними порушеннями та слабким контролем з боку чиновників може виправити громадський контроль. Важливо кожного разу звертатися на спеціально відведену лінію Департаменту транспортної інфраструктури, і нас обов’язково мають поінформувати про реагування на скаргу! В цілому, кияни б не знали цих проблем, якби Департамент транспортної інфраструктури КМДА, що покликаний організовувати ефективне функціонування інфраструктури дорожньо-транспортного комплексу міста, виконував свої прямі обов’язки і контролював дотримання кожним Перевізником умов Договору”, — вважає Голова Громадської Ради при КМДА. Вона наголошує, що три офіційні скарги на роботу перевізника дають підстави для міськадміністрації розірвати з ним договір. І Громадська рада уважно за цим слідкуватиме.

Марина Бурмака також пропонує киянам спільно розробити рекомендований портрет водія маршрутки, який буде передано міській владі і перевізникам.

Від Громадської ради у міськадміністрацію вже внесено пропозиції запровадити систему контролю за щоденними технічними оглядами транспорту та медоглядів водіїв, розробити та запровадити єдині правила естетичного оформлення салонів.

“Ми бачимо, що є необхідність окремо працювати з водіями маршруток: запровадити систематичні інструктажі щодо культури спілкування з пасажирами, а також з безпеки дорожнього руху, де зробити акценти на недопущення перевищення швидкості, розмов по мобільному телефону під час руху; водіння у нетверезому стані; здійснення водіями розрахунків за проїзд під час руху транспорту тощо”, — говорить Марина Бурмака.

Також, за її пропозицією, потрібно запровадити обов’язкове оголошення водіями зупинок на маршруті та проводити перевірку їх знань із цього питання.

Джерело: unn.com.ua