Українських автомобілістів просять доплачувати за страховку

28 Квітня 2014 15:48
fakty.ua

fakty.ua

У квітні українські автовласники почали масово отримувати дзвінки і СМС від страхових компаній, які пропонують за діючими договорами добровільного автострахування КАСКО збільшити страхову суму, а як наслідок – і розмір страхового платежу. Страховики мотивують свою пропозицію коливаннями валютного курсу, які призводять до збільшення вартості авто. Адже якщо договір КАСКО заключався, наприклад, в кінці 2013 року, то через девальвацію гривні майже на 40% страхова сума, прописана в полісі, буде значно нижче поточної ринкової вартості автомобіля. А це вважається недострахуванням.

“Як правило, недострахування виникає, коли в період дії договору страхування вартість застрахованого автомобіля істотно зростає або якщо вона була штучно занижена в момент прийому на страхування. А сьогодні девальвація гривні призвела до зростання вартості як автомобілів, так і запчастин до них”, – зазначає директор управління страхування автотранспортних ризиків страхової компанії PZU в Україні Юлія Павлова.

І в разі недострахування при виплаті страхова компанія застосовує так звану пропорцію: страхове відшкодування виплачується у такій же пропорції до розміру збитку, як страхова сума співвідноситься з ринковою вартістю автомобіля. Наприклад, якщо поточна вартість авто становить 200 тис гривень, а за договором сума покриття – 150 тис гривень, отже, виплата складе 75% від суми збитку.

“Тому при частковому пошкодженні страхувальникові доведеться доплатити за ремонт. А у випадку викрадення або конструктивної загибелі авто існуючої страхової суми не вистачить для придбання аналогічного”, – розповідає директор по страхуванню СК “Allianz Україна” Денис Коченков.

У той же час, поспішати укласти зі страховою компанією додаткову угоду і збільшити страхову суму не варто. По-перше, дострахування – це не вимога, а пропозиція. По-друге, договір КАСКО повинен містити чіткий перелік умов, при яких компанія має право застосовувати пропорційну виплату. Наприклад, при значному коливанні курсів валют або істотній зміні ринкової вартості авто. По-третє, деякі компанії застосовують пропорційну виплату тільки при великих збитках або викраденні.

Якщо ж подібних застережень у договорі немає, незалежно від девальвації страховик зобов’язаний компенсувати всю суму збитку. А у разі відмови або недоплати клієнт має повне право сперечатися з компанією, в тому числі звертатися до суду.

Джерело: Газета.ua