Київський фунікулер відкрили 7 травня 1905 року.
Проблема зв’язку між Верхнім містом та низинним Подолом існувала завжди, скільки стоїть Київ. Спершу стародавні кияни користувалися крутими стежками, потім — Андріївським узвозом, який під цією назвою відомий ще з позаминулого століття, але існував значно раніше. Згодом від Хрещатика до Подолу Володимирським узвозом пішов перший трамвай — і шлях став хоч довшим, зате зручнішим.
Цікавим історичним фактом є те, що одночасно з відкриттям фунікулера для зручності пасажирів вулицею Боричів Тік від Контрактової площі до нижньої станції було прокладено трамвайну колію. Маршрут № 15, що там проходив, вважався єдиним цілим із фунікулером — придбавши квиток у трамваї, пасажири пересаджувалися у фунікулер, не сплачуючи повторно за пересадку. До верхньої станції також підходила трамвайна лінія.
Фунікулер вважався трамвайним маршрутом і мав номер ще до середини 1930-х.
Основні показники:
– Різниця висотних позначок між станціями: 75 м
– Довжина траси: 222 м
– Місткість одного вагона: 100 чол.
– Кількість місць у вагоні для сидіння: 30
– Швидкість руху: 2 м/с
– Обсяг пасажирських перевезень за рік: 4-7 млн. пас.
За матеріалами brandbook.kiev.ua
Джерело: Рідний Київ