Чому необхідно перевіряти лічильники води?
Квартирні лічильники води, що не пройшли перевірку після того, як пропрацювали 3 роки, вважаються недійсними і забороненими до використання.
Про це повідомляє прес-служба “Київводоканалу”.
“У такому випадку нарахування за холодну воду, водовідведення та інші послуги здійснюються згідно з нормами, затвердженими Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг”, йдеться у повідомленні водоканалу.
На сьогодні на одну особу за нормою нараховують 5,5 м3 холодної води на місяць.
Щоб уникнути додаткових нарахувань, варто вчасно перевірити лічильники.
Як це зробити?
Перед перевіркою лічильника його потрібно демонтувати. Для цього необхідно звернутися до районної житлово-експлуатаційної організації (ЖЕО, ЖБК, ОСББ тощо), що обслуговує багатоквартирний будинок.
“Звертаємо увагу, що лише її співробітники мають право знімати та пломбувати лічильники”, – наголосили у “Київводоканалі”.
Перевірити квартирні засоби обліку води та дізнатися про вартість і перелік послуг можна у “Київводоканалі”, зателефонувавши за номером 515-65-08, або у ТОВ “Водоканал-сервіс” – 277-21-78.
Також перевірку здійснюють інші спеціалізовані організації – ДП “Укрметртестстандарт” – 331-39-76, ТОВ “Епбра” – 360-37-44, ТОВ ВКП “УкрСервісМонтаж” – 413-95-56, 413-97-60.
Мешканці багатоквартирних будинків повинні виконати перевірку лише тих лічильників, у яких закінчується термін міжперевірочного інтервалу або після встановлення яких минуло три роки.
У водоканалі наголосили, що показники не перевірених приладів обліку не будуть вважатися достовірними при підписанні прямих договорів з “Київводоканалом”.
“Процедура переходу на такий вид правових відносин між мешканцями багатоквартирних будинків і товариством поступово розпочнеться орієнтовно з серпня 2014 року”, – відзначили у прес-службі водоканалу.
У водоканалі пояснили, що наразі квартирні засоби обліку не належать до сфери управління “Київводоканал”, адже згідно зі ст. 19 Закону України “Про питну воду та питне водопостачання” виробник води, яким є “Київводканал”, поки що не укладає прямі договори з мешканцями квартир, а лише з балансоутримувачами або власниками будинків в цілому, і тому не може вважатися надавачем (виконавцем) послуг.
Відповідно до п. 3 ст.28 Закону України “Про метрологію та метрологічну діяльність”, періодична перевірка, обслуговування та ремонт (у тому числі, демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки, що належать фізичним особам, що не є суб’єктами підприємницької діяльності, здійснюється за рахунок підприємств та організацій, що надають послуги (тобто – ЖЕКи, ЖБК, ОСББ).
Але, з огляду на відсутність подібної складової у тарифі за комунальні послуги, надавачі (виконавці) послуг не можуть здійснювати обслуговування, перевірку та ремонт лічильників. Зазначені роботи виконуються за рахунок споживача.
За даними “Української правди. Київ”, перевірка лічилька коштує приблизно від 50 до 100 гривень за один лічильник (залежно від того, чи повезе споживач сам лічильник на перевірку, чи викличе майстра додому).
Як відомо, столичні ЖЕКи розвісили на багатоквартирних будинках оголошення про необхідність перевірки лічильників холодної і гарячої води до 1 липня 2014 року.