Велодоріжки “по-київськи”

8 Серпня 2014 12:59

kiev.pravda.com.ua

kiev.pravda.com.ua


На новій розв’язці на Поштовій площі облаштують 8 велосмуг, однак не всі вони будуть безпечними для любителів двоколісного транспорту.

Про це повідомляє Асоціація велосипедистів Києва.

“Останній місяць Асоціація велосипедистів Києва щотижня зустрічалася з проектувальниками та будівельниками, аби продумати схеми руху велосипедистів. Результат переговорів є компромісом і не вирішує проблем велосипедистів повністю, але деякі проїзди стали безпечнішими”, – відзначили в АВК.

За даними активістів, велосипедисти зможуть безпечно проїжджати по 4 з 8 напрямків, і ще 2 напрямки є неоднозначними.

Зокрема, велосмуга з’являться на частині Набережного шосе та Боричевому узвозі влаштують. Вона матиме європейську ширину 1,85 м і з по-німецьки винесену вперед стоп-лінію.

Однак ця смуга вирішить проблему лише одного перехрестя: виїзд з Боричевого узвозу ліворуч на Володимирський узвіз. Крім того, на велосмузі можуть паркуватися автомобілі готелю “Фермонт”, які не захочуть заїжджати на парковку біля самого готелю.

По набережній влаштують двосторонню велопішохідну зону.

Дістатися на неї з Набережно-Хрещатицької можна буде по наземному велопереїзду біля Спасської. А ті, хто спускаються з Нового Гаванського моста, зможуть проїхати по рампах через тунель до набережної (без сходів і навіть з освітленням).

“Але є мінус: назад на проїзну частину набережної можна лише через підземний перехід зі сходами біля пам’ятника Магдебурзькому праву (без жодного пандуса, на жаль)”, – відзначили в АВК.

“Зручними для велосипедистів лишаються напрямки Володимирський узвіз – естакада – Набережна в бік Оболоні (лише праві повороти, немає перетинів з автомобільним потоком), і Сагайдачного – Володимирський узвіз (рух прямо, немає поворотів і перетинів)”, – додали велосипедисти.

Також можна буде більш-менш зручно заїхати з Володимирського узвозу на пішохідну зону Поштової, аби їхати в бік Пішохідного моста.

Однак, в АВК наголошують, що є низка значних мінусів, які неможливо виправити.

“При русі з Оболоні в бік Пішохідного моста доведеться щонайменше один раз іти по сходах. Також незрозуміло, як має рухатися велосипедист по самій пішохідній зоні, адже концентричні бордюри не сприятимуть безпечному і зрозумілому велоруху”, – йдеться в повідомленні.

Небезпечним для велосипедистів лишається напрямок Володимирський узвіз – Сагайдачного: він ніяк не буде убезпечений, і велосипедистам доведеться перелаштовуватися у третю смугу, аби проїхати перехрестя прямо.

Виїхати з пішохідної зони на набережну буде також неможливо: велосипед доведеться вести в руках широкими крутими сходами по обидва боки від Річкового вокзалу (там обладнають поздовжні рейки для велосипеда).

“З одного боку працюватиме ліфт, але схоже, до нього буде стояти черга – такими сходами навряд чи хтось захоче підніматися”, – відзначають в АВК.

Широкої рампи замість кафе “Вітрило” на південь від Річкового порту теж не буде – не вдалося домовитися з власниками закинутого кафе.

“Проїхати Поштовою площею на велосипеді, без долання сходів, можна у більшості напрямків. Але треба знати хитрі ходи, заздалегідь перелаштовуватися, лякати пішоходів, а в деяких місцях рухатися зі швидкісним потоком автомобілів. Якщо ж останнє не влаштовує – тоді у половині напрямків на велосипедистів чекають по кілька сходів”, – підсумували в асоціації.