Через Городецького створено наземний перехід

25 Вересня 2014 13:00

ukr.segodnya.ua

ukr.segodnya.ua

Хрещатик уже понад місяць знову виконує функції автомагістралі, але наслідки Революції гідності даються взнаки: усе місто було захоплене історією про регулювальника, котрий зупинив рух машин, аби старенька бабуся змогла перейти через дорогу, не спускаючись до незручних підземних переходів. Не перший місяць тривають дискусії щодо заходів, як зробити цю вулицю зручнішою для людей. І вже з’явилися перші результати: створено наземний перехід через вулицю Городецького та нові зупинки автобуса зі зручними пересадками на метро.
Нові автобусні зупинки на Хрещатику діють уже близько місяця, їх облаштували в межах міської ініціативи з підвищення зручності громадського транспорту. До того ж тепер значно зручніше пересаджуватися на автобус із підземки – і зі станції «Хрещатик», і зі станції «Майдан Незалежності». З’явилися нові зупинки й на Бессарабській площі.
– Ми прагнемо створити комфортні умови для пасажирів і довести пункти зупинок наземного транспорту до європейських стандартів, – зазначив радник голови КМДА Олександр Кава. – Раніше відстані між зупинками становили 400-800 метрів, що додавало пасажирам незручностей, оскільки, щоб дістатися зупинки, доводилося йти пішки кілька кварталів. Тепер ці відстані будуть у межах 250-350 метрів, як у Європі. Завдяки цьому кияни й гості міста зможуть швидше та зручніше робити пересадки, скажімо, на метро чи інший вид наземного транспорту.
Ще одна новація – наземний перехід через вулицю Городецького в місці її прилягання до Хрещатика. Цю невелику вулицю з повільним рухом кияни й так перетинали переважно через дорогу, не користуючись підземними переходами. Уперше про проблему заявили у спільноті «Київські проекти». Як розповів «Вечірці» її співкоординатор Олексій Нікіфоров, 99 відсотків пішоходів оминали підземний перехід, переходячи через вулицю Городецького. І це найвищий показник з-поміж усіх київських переходів. Проте, за його словами, люди переходять вулицю у двох місцях і ближче до Хрещатика, тож і там доречно легалізувати фактично існуючий перехід.
– На сьогодні в Києві є кілька громадських ініціатив з перетворення Хрещатика на зручну європейську вулицю, – розповів «Вечірці» архітектор Віктор Зотов. – Є чимало гарних ідей, тож варто всім зробити певну єдину компіляцію, знайти оптимальне для громади міста рішення. Стратегічно, що Хрещатик більш пішохідний, то краще. Ще декілька років тому транспортники реагували на такі ідеї дуже скептично, зараз підходи змінюються. На Заході це вже проминули, були випадки, коли зносили розв’язки, збудовані за мільярди. Тож пішохідний Хрещатик аж ніяк не унікальний у масштабах світу.
Серед інших громадських ініціатив щодо Хрещатика, окрім власне наземних переходів, наразі обговорюються ідеї зі створення пішохідної зони біля Бессарабського ринку – чи то з боку «Арена-Сіті», чи то з іншого. Це має не лише збільшити пішохідні території (а біля «Арена-Сіті» літні майданчики ресторанів ледь туляться на вузьких тротуарах), а й відродити Бессарабську площу як громадське місце. Поки що, на жаль, майданчик перед ринком окупували маргінали, і часом тут навіть проходити небезпечно.