Столична влада готується підвищити вартість проїзду в метрополітені та поступово запроваджувати єдиний електронний квиток у громадському транспорті. Міський голова Віталій Кличко заявив, що скоріше вартість поїздки зросте, адже на сьогодні підземка збиткова, а бюджет міста не в змозі виділити додаткові кошти для оплати електрики, зарплати співробітників та інших видатків. А на станціях «Деміївська» і «Голосіївська» вже розпочався експеримент із закриття кас і продажу засобів оплати проїзду лише через автомати. Така система вже декілька років працює у Харкові, де і побувала «Вечірка».
Підвищити з 2 листопада ціну проїзду до 3 грн із пропорційним підвищенням вартості багаторазових проїзних квитків – з таким проханням звернулося керівництво Київського метрополітену до першого заступника голови КМДА Ігоря Ніконова. Головні аргументи економістів метрополітену – підвищення з 2008 року вартості електроенергії на 72%, а мінімальної зарплати – у 2,4 раза. Тож нині кожна поїздка завдає підземці збиток у 82 копійки, і це не рахуючи затримок із отриманням компенсації за перевезення пільговиків. Загалом у разі непідвищення тарифу поточного року підприємство може накопичити 724,9 млн грн збитків.
Змінення вартості квитків, як і решти тарифів для населення, практично завжди були у Києві питаннями політичними. Востаннє вартість проїзду підвищували 2008 року – з 1,7 грн до 2 грн, планувалося підвищення наприкінці 2013-го, але через суспільно-політичне протистояння на це так і не наважилися. Цього разу міська влада знов-таки підходить до питання дуже обережно, мовляв, проїзд у Київському метрополітені один із найдешевших у Європі. Утім, порівнюючи вартість проїзду в Києві та Берліні, треба згадати і про зарплату німецьких машиністів, що у рази вища, ніж у їхніх українських колег. Інша ситуація і з багаторазовими проїзними: у Європі за високої вартості разових поїздок проїзні надзвичайно вигідні. Так у Києві місячний проїзний у метро коштує 95 грн – це еквівалентно 47,5 поїздки або майже 24 дні користування підземкою (двічі на день). Тобто вигідним проїзний є, якщо користуватися метро не лише для поїздок на роботу і додому в будні. А, наприклад, у Франкфурті разова поїздка коштує 2,3 євро, а при купівлі проїзного на 6 місяців обходиться лише у 70 євроцентів.
Ще один проект, який уже не перший рік намагаються втілити у Києві, – єдиний електронний квиток у громадському транспорті та пов’язане з цим скорочення персоналу транспортних підприємств. Багато в чому через опір щодо закриття кас з боку метрополітену за його попереднього керівництва проект єдиного квитка так і не зрушив з місця. Нині ж у якості експерименту закрито каси на двох станціях – «Деміївській» та «Голосіївській», де касири працюють лише консультантами, а придбати жетони можна виключно у автоматах. «Ми постійно отримуємо нарікання на людський чинник при сплаті за проїзд, – зазначив начальник столичного метрополітену Віктор Брагінський.
– Для пасажирів – це довгі черги, для підприємства – можливості маніпуляцій із жетонами та певні зловживання. Переконаний, що у сучасному транспорті такого не має бути». Подібна практика – відсутність кас – діє у Харкові ще з жовтня 2009 року, при цьому у верхніх вестибюлях станцій за спеціальними відкритими стійками працюють консультанти. А 2011 року в місті скасували жетони – замість них у автоматах можна придбати квитки зі штрих-кодами на разові поїздки. Одначе більшість пасажирів користуються безконтактними картками на декілька поїздок, одразу передплачуючи і 50, і 100 грн. До речі, поповнити картки можна не лише у спеціальних автоматах метрополітену, а й у автоматах поповнення мобільних телефонів та інших послуг. І, звісно, у Харківському метрополітені не вийде розміняти гроші, як це часто роблять кияни.
Метро: дорожче і без кас
18 Вересня 2014 10:00
Джерело:
Вечірній Київ
- 24 Грудня
- 11:03 Асоціація фармацевтів України закликає до проведення публічного круглого столу щодо ініціативи продажу лікарських засобів на АЗС
- 09:28 24 грудня: це цікаво знати
- 23 Грудня
- 18:06 Центр каністерапії INNIKOS: простір, де собаки лікують серця
- 16:16 “Останнє слово за нами”. ЦСП “Омега” розмістили в Києві один з найбільших в Європі банерів
- 12:11 Китай скуповує російське золото
- 09:30 23 грудня: це цікаво знати
- 22 Грудня
- 17:50 Які послуги для людей з інвалідністю гарантовані без черги і куди звертатися, якщо порушуються права
- 14:22 Системний екологічний контроль і відповідальність громад: як Екоінспекція Поліського округу змінює підходи до захисту довкілля
- 12:01 Микола Томенко: Бюджет Києва-2026: знову для чиновництва, мародерства і піару
- 09:40 22 грудня: це цікаво знати
- 19 Грудня
- 18:17 П’ятьом видатним киянам присвоїли звання «Почесний громадянин міста Києва»
- 15:08 У Києві з’явився проспект Дмитра Павличка і вулиця Ігоря Юхновського
- 14:19 У Національній бібліотеці України для дітей відбувся Бібліотечний форум «Дитяча бібліотека в інформаційному суспільстві: пошуки гармонії, шляхи трансформації»
- 12:21 Сенатор США Чак Ґрасслі: Росія переслідує християн на окупованих територіях України
- 11:55 Американсько-Український Інвестиційний Фонд відбудови виходить на новий етап
