Найбільш очікувані картини кінофестивалю “Молодість”

26 Жовтня 2014 09:13

kiev-ukr.segodnya.ua

kiev-ukr.segodnya.ua

Найбільший у світі міжнародний кінофестиваль дебютів “Молодість” пройде з 25-го жовтня по 2-е листопада в Києві.
“Молодість” запропонує своїм відвідувачам вельми цікаву добірку стрічок як молодих кінематографістів, так і зірок сучасної режисури, а також класичні твори світового кіно, передає “Українська правда”.
Варто нагадати, що на цьому фестивалі свої перші нагороди отримували Том Тиквер, Гаспар Ное, Олексій Балабанов, Олексій Герман-молодший, Франсуа Озон, Кім Кі-Дук та інші видатні режисери сучасності, так що глядачі, які ризикнули довіритися смаку відбірників, цілком ймовірно, познайомляться з початком творчого шляху майбутніх класиків мистецтва кіно.
При цьому найбільш очікуваним фільмом повнометражної секції на цей раз є українська картина.
Найчастіше вітчизняні роботи потрапляли в конкурс, що називається, по квоті і виглядали на загальному тлі зовсім вже неказисто, проте “Брати. Остання сповідь” Вікторії Трофименко обіцяє не вдарити в бруд обличчям.
Ця екранізація роману шведського письменника Торгні Ліндгрена про два старих, братів, що ненавидять один одного і не здатних друг без друга жити, отримала у нас захоплені відгуки тих, хто бачив фільм на закритих показах, і брав участь в конкурсних програмах міжнародних кінофестивалів в Гоа і в Москві
На останньому картина Трофименко отримала приз журі російської кінокритики і “Срібного Георгія” за краще виконання жіночої ролі – саме з нагородженням цього фільму пов’язаний гучний демарш голови Спілки кінематографістів України Сергія Тримбача, який, вийшовши на сцену за призом, закликав звільнити Олега Сенцова.
Серед інших фільмів-учасників в першу чергу звертає на себе увагу “Діфрет” Зересеная Бергане Мегари, усипана нагородами престижних фестивальних оглядів (серед яких – Берлінський МКФ і “Санденс”) картина про ефіопської дівчинці, яку, як водиться, викрадають для того, щоб насильно видати заміж – а вона візьми та й застрель свого невдалого нареченого.
Члени громади обурені таким нехтуванням звичаїв і вимагають покарання лиходійки, але на її захист встає дама-адвокат, городянка, що протиставляє освяченим сивою давниною національним традиціям західні ідеї про особистий вибір і статевому рівноправність.
Ще один фільм про зіткнення культур – учасник основного конкурсу Берлінського МКФ та володар призу за кращий дебют кінофестивалю у Гонконгу “Макондо” австрійця Судабега Мортезаі, названий на честь емігрантського гетто в Відні, в якому мешкає головний герой, нащадок родини чеченських біженців, який намагається підтримувати близьких і при цьому вписатися в австрійське суспільство.
“Героїня фільму Івана Твердовського “Клас корекції” потрапляє в халепу в рідній країні – ця дівчина з обмеженими можливостями намагається відстояти свої права на місце в суспільстві, але в Росії інвалід має право безперешкодно кататися на своєму візочку із спальні в туалет, і допоможи Бог тому, хто претендує на більше”, – пише видання.
Фільм Твердовського відповідає духу однієї з найбільш цікавих позаконкурсних програм нинішньої “Молодості”, добірці російських фільмів з показовою назвою “Кіно морального неспокою” – фільмів, які свідчать, що російський кінематограф аж ніяк не обмежений путінофільскім дискурсом (хоча саме такі фільми, як не прикро, в більшості своїй представлені в нашому прокаті), а, навпаки, в кращих своїх проявах активно йому протистоїть.
Тут варто відзначити, що для російських кінематографістів сама участь в українському фестивалі вже є актом громадянської мужності. Серед картин – головний кінодисидентський проект останніх років, “Термін. Початок великої історії” Павла Костомарова, Олександра Расторгуєва та Олексія Пивоварова, документальний фільм про представників російської опозиції та їх спробах протистояти репресіям режиму і пасивності своїх співгромадян.
В програмі “Українські прем’єри” найбільше заслуговує на увагу – і є просто обов’язковим для професійних кіноманів, – фільм “До побачення, сінефіли”, знятий відомим київським кінокритиком, засновником і головним редактором радикально синефільській мережевого журналу “Cineticle” Станіславом Бітюцьким.
Картина присвячена спільноті шанувальників мистецтва кіно, знайомствам, зустрічам і розлук, що відбувається в пітьмі залу для глядачів. Також виділимо фільм “Це я” Анни Акулевіч про молоду жінку, яка приїхала у рідне село, чи то для того, щоб втекти від тягот міського життя, чи то прагнучи відшукати своє справжнє “Я”.
Необхідно згадати також програму “Україна: нові реалії”, що складається з трьох картин: “Війна за свій рахунок” Леоніда Кантера та Івана Ясного, про військові будні, пережитих авторами фільму, які вступили добровольцями в Національну гвардію, про повсякденний героїзм і солідарність простих українських громадян і злочинну бездіяльність влади, збірник новел групи “Вавілон’13” і “Чорний зошит Майдану” (що став одним з найпопулярніших фільмів останнього МКФ в Одесі), поставлена студентами режисерського факультету КНУТКіТ ім. Карпенко-Карого під керівництвом свого майстра Юрія Терещенка, що висловили особистий погляд на події, учасниками яких були самі.
Серед інших фільмів слід відзначити “Кукурудзяний острів” Георгія Овашвілі (чия картина “Інший берег” п’ять років тому отримала нагороду “Молодості” як кращий повнометражний дебют) з програми “Фестиваль фестивалів”.
Ця камерна драма з життя декількох мешканців прикордонної смуги між Грузією і Абхазією стала переможцем кінофестивалів у Карлових Варах, в Анапі і в Спліті і була висунута від Грузії на здобуття “Оскара” в категорії “кращий неангломовний фільм”.
Ще дві гучні картини будуть представлені в рамках спеціальних показів. “Німфоманку” Ларса фон Трієра вперше покажуть українській публіці в повному, 5,5-годинному варіанті (його виконаний Юрієм Мазуром український переклад у фестивальному закулісся оцінюють як блискучий).
Нашим потаємну пристрастям присвячена і документальна стрічка “В підвалі” видатного австрійського режисера Ульріха Зайдля, чия повна ретроспектива відбулася на минулорічній “Молодості”.
Його нова стрічка розповідає власне про підвалах ошатних, охайних австрійських особняків, про те, що зберігається в затишних куточках наших помешкань і в глибині нашої душі.
Покази фестивалю пройдуть в кінотеатрах “Київ” (який у восьмий раз стане фестивальним центром), “Кінопанорама”, “Жовтень” і “Кронверк”. Розклад та список фільмів можна знайти на сайті “Молодості”.

Джерело: Сегодня.ua