Перевізники мають намір підняти тарифи
Столична влада всерйоз взялася за власників маршруток. На цей раз – за приміські маршрути. Вже наступного року маршрутникам з області, які возять людей до столиці, заборонять їхати далі, ніж до кінцевої станції гілки метро по їх маршруту – для цього робоча група з КМДА і КОДА розробить новий порядок пересування приміських бусів по Києву. “І місто, і область розуміють, що сегмент пасажирських перевезень не впорядкований. Обласні перевізники не повинні їздити по місту. Вони повинні доїжджати до кінцевих станцій метро Києва – але не далі. За наступний рік ми плануємо затвердити порядок і працювати за ним”, – розповів “Сегодня” начальник комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтирь. “Велика кількість людей з області, які працюють на столичних підприємствах, щоранку приїжджають до Києва, а ввечері їдуть додому. Ігнорувати потреби цих людей ми не маємо права. Ми повинні збільшувати кількість автостанцій – або створювати нові, або реконструювати і розширювати існуючі. Але вони не повинні базуватися далеко від метро”, – говорить заступник голови КОДА Дмитро Христюк.
НОВІ СТАНЦІЇ. “Ми хочемо зробити пересадку для людей максимально комфортною. За законом, будь приміський маршрут починається на автостанціях. Але проблема в тому, що в Києві немає спеціально обладнаних стоянок на в’їздах в місто. Це призводить до того, що перевізники порушують дозволи, які їм видаються (на в’їзд в місто. – Авт.). Зараз ми визначаємо ділянки, де можна такі автостанції розмістити”, – каже радник голови КМДА з транспорту Олександр Кава. Таких автостанцій, за словами чиновників, в Києві буде п’ять: вони дозволять не тільки врегулювати перевезення, але і позбавлять місто від стихійних автобусних стоянок. “Багато з цих автобусів не їдуть до станцій, приписаних по маршруту, і утворюють стихійні стоянки. Наприклад – у метро “Либідська”, “Харківська”, “Героїв Дніпра”, “Академмістечко”, “Житомирська” та “Святошин”. А так бути не повинно”, – говорить Кава. За його словами, нові автостанції для маршруток обладнають на станціях метро: “Академмістечко”, “Сирець”, “Лісова”, “Бориспільська”, “Теремки” та “Героїв Дніпра”.
ЦІНА ЗА ПРОЇЗД. Уповають на новий порядок і столичні маршрутники. “Якщо приміські маршрути приберуть з Києва, у нас клієнтів стане більше – адже людям треба буде пересідати в інші буси, щоб дістатися до міста. Відповідно, збитки столичних перевізників скоротяться, а питання підвищення вартості проїзду в маршрутках Києва зніметься. Адже неправильно, що обласні маршрутки возять по Києву пасажирів, а столичні перевізники – повітря”, – каже голова асоціації перевізників “Столиця” Валерій Липецький.
“Де брати гроші на проїзд?”
Поки столичні перевізники радіють перспективам позбутися конкурентів з області, пасажири рахують кровні – адже якщо раніше з Вишневого вони доїжджали до Цирку в центрі Києва за 10 грн, то тепер доведеться розщедритися ще на 2-3,5 грн. “Я працюю в школі на Бєлінського. Зараз проїзд мені обходиться в 20 гривень в обидві сторони. А якщо нас будуть довозити тільки до “Академмістечка”, то це ще 4 грн на метро туди-назад або 7 грн – на маршрутки. Разом – плюс 100-140 грн на місяць. А при зарплаті в три тисячі гривень – це гроші”, – говорить учитель математики Євгенія Перова.
Перевізники з області, в свою чергу, попереджають про можливе зростання тарифів. “Для водіїв дорога в центр – це додатковий зарабіток. У нас потік на міжмісто не такий, як по Києву, адже стоячих пасажирів нам брати заборонено законом. Якщо будемо їздити тільки до метро, то доведеться підвищувати тарифи”, – говорять в одній з компаній-перевізників за маршрутом Боярка – Київ.