Скорочення ЖЕКів: нові вивіски для старих контор

11 Жовтня 2014 12:00

cdn.ruvr.ru

cdn.ruvr.ru

У Києві планують вчетверо скоротити кількість ЖЕКів. Як це відіб’ється на якості та вартості послуг, радіостанція Голос Столиці дізналася у директора «Інституту міста» Олександра Сергієнка.

Кількість ЖЕКів у Києві скоротять в 4 рази – з 40 до 10. Рішення Київради набуде чинності з 1 січня 2015 року. Статутний фонд кожної з десяти керуючих компаній встановлено у розмірі 10 тисяч гривень. Таким чином планують навести порядок в системі управління житлово-комунальним господарством міста. Але як тепер функціонуватимуть решта 10 ЖЕКів? Адже, по суті, управління житлово-комунальним господарством в кожному районі різне. Також відрізняються і підходи до використання коштів, які ЖЕКам оплачують кияни за комунальні послуги. За відповідями на ці питання радіостанція Голос Столиці звернулася до директора «Інституту міста» Олександра Сергієнка.
Як тепер буде працювати сфера комунальних послуг?
– Ще за часів Черновецького була розроблена така хитра схема. Якщо ви пригадаєте, ви договір підписували ніби з ЖЕКом, але було районне управління житлово-комунального господарства. Так от дуже часто за цією вивіскою, мабуть, в кожному районі приховувалась не структура в системі держадміністрації, а певне підприємство, яке було посередником між ЖЕКом і вами. І от саме в цій структурі осідала значна кількість коштів. З загальної логіки рішення зрозуміло, що зараз буде просто утворено десять районних управляючих компаній. Можливо, це буде структурний підрозділ КМДА, який під своє крило візьме оці всі ЖЕКи. Наскільки вдасться ліквідувати ту корупційну схему, яка існувала до цього, покаже майбутнє. Треба просто подивитися уважніше на цю структуру, як вона буде побудована, як вона буде працювати.
Можна виробити якусь схему, щоб десять компаній виконували весь обсяг робіт вчасно і якісно?
– Я переконаний, що мова не йде про ліквідацію ЖЕКів. Просто ЖЕКи отримають якусь нову назву і залишаться на своїх місцях. Тому що, крім надання житлово-комунальних послуг, це робота паспортисток, без якої ніяк не можна обійтися. Тому це просто структурна реорганізація. І якщо зменшується кількість структурних одиниць, то це може бути ефективно з точки зору економії бюджету. Тобто скорочуються посади бухгалтерів, проміжних робітників. Якщо на район утворюється єдина бухгалтерія – це апріорі плюс. Зараз з загального рішення важко що-небудь сказати, але напрямок укрупнення − це в цілому позитив.