Київська влада планує звузити проїжджу частину головної вулиці і покласти під нею тунель
Вже наступного року на Хрещатику можуть з’явитися нові наземні пішохідні переходи. Як з’ясувала”Сегодня”, зебри стануть першим етапом перетворення вулиці в пішохідну. Далі в планах розробників – будівництво тунелю.
“ВЕРХИ” ХРЕЩАТИКОМ. В першу чергу, за словами чиновників, будуть організовані наземні переходи по Хрещатику через вул. Хмельницького та Михайлівську. Також центральну вулицю столиці звузять на 1 смугу – за рахунок цього влада планує звільнити місце для острівців безпеки, на яких встановлять лавочки та дерева в діжках. Наступним кроком стане облаштування наземних переходів через сам Хрещатик (до Хмільниці та Прорізної, а також з Майдану до Михайлівської). У перспективі Хрещатик хочуть звузити до 5 смуг (зараз їх 8, його ширина – 24 метри). Тобто,”острівець” вийде 6-9 метрів в ширину.
Зробити це планують вже найближчим часом. “Повністю Хрещатик зробити пішохідним поки неможливо. Але звузити дорогу з восьми до п’яти смуг, з пристроєм наземних пішохідних переходів -реально вже зараз. За рахунок такого рішення ми можемо зробити вулицю зручніше для пішоходів, і позбутися від любителів швидкісної їзди”, – пояснює “Сегодня” головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Главку архітектури Віктор Петрук.
Проїжджу частину від вул. Хмельницького до вул. Михайлівській хочуть звузити до трьох смуг внапрямку до Бессарабки, і до двох смуг – в напрямку Європейської площі. Регулювання перехресть організують на перетині з Хрещатиком вулиць Хмельницького, Прорізній та Михайлівській. Автори проекту пропонують також намалювати зебру на Хрещатику від Бессарабки і Хрещатиком через вул.Городецького. “На Бессарабці також можна зробити пішохідну зону, шляхом перекриття одного з проїздів у ринку”, – говорить координатор Ради урбаністики Києва Григорій Мельничук.
У ДАІ кажуть, що така схема має право на життя. “Це зробити можливо. А якщо виникнуть питання,кожен може внести свої корективи до впровадження проекту – ми відкриті до співпраці”, – зазначають в ДАІ Києва.
БУЛЬВАР. Поряд зі скороченням смуг, передбачається також облаштування між ними “тимчасового”бульвару з лавками і зеленню. “Враховуючи, що по Хрещатику традиційно проходять паради,бульвар доцільно робити “конструкторно” – щоб його можна було розбирати на час проведення парадів”, – відзначає Мельничук.
У Главку архітектури вивчають й інші варіанти облаштування “острівців-бульварів”. “Дерева і лавочки – перше, що спало на думку. Але поки цей варіант вивчається. Є також ідея з велодоріжкою”,- зазначають в департаменті архітектури.
ТУНЕЛЮ БУТИ? Враховуючи, що Хрещатик – важлива транспортна магістраль, і обійтися без неї місту ніяк не вдасться, недоцільно, тому в перспективі під головною вулицею країни може з’явитися тунель. “Коли під Хрещатиком з’явиться транзитний тунель, можна буде говорити про розвиток пішохідної зони”, – розповіли “Сегодня” в Головархітектури. Але якщо облаштування “зебр” і світлофорів великих витрат не зажадає, то на тунель потрібні сотні мільйонів гривень. “Цього року ніяких капвкладень в бюджеті не передбачено. А наступного року гроші будуть направлятися виключно на проекти, які потребують фінансування “вже вчора”. Тунель під Хрещатиком – не найближчої перспектива”, – зазначають в Департаменті фінансів КМДА.
Городяни ініціативу сприйняли по-різному. “Про пішохідний Хрещатик говорять вже довго. А досправи так і не дійшли. Давно пора робити Київ для людей, а не для машин”, – каже студент Антон.”Ви згадайте, скільки ДТП відбувається в місті. Можуть на пішохода наїхати навіть на зебрах! Мені безпечніше по підземному переходу перейти”, – говорить пенсіонерка Надія Афанасіївна.