Хрещатик втрачає статус “модної ” вулиці

15 листопадаа 2014 11:30

image.tsn.ua

image.tsn.ua

Рітейлери розлюбили Хрещатик. За даними міжнародної компанії Colliers International, попит на торговельні площі в центрі Києва за останній рік помітно знизився, пише ДеПо з посиланням на «Ділову столицю».
Ще в минулому році знайти вільне приміщення на Хрещатику чи в Пасажі було проблематично. Більш того, власники площ формували свого роду «листи очікування», а претендентам, які мріють відкрити бутік або ресторан на головній вулиці столиці доводилося чекати своєї черги місяцями. Це дозволяло власникам виставляти рекордні орендні ставки.
Ще недавно Хрещатик входив в топ-20 найдорожчих торгових вулиць світу (він був у цьому переліку на 17 місці) з середньою вартістю приміщень в $3,6 тис. кв. м/ рік. У Colliers International відзначають, що, станом на кінець жовтня на Хрещатику пустувало 22%, а в Пасажі – 17% усіх здаються приміщень. Загальна вакантна площа становить близько 10 тис. кв. м.
Стріт-рітейл на Хрещатику представлений в основному fashion-операторами – бутіки одягу та взуття займають більше третини всіх приміщень. На другому місці – заклади громадського харчування (вони орендують 28% площ). У Пасажі торговців модними речами ще більше – 55%, в тому числі, тут працюють елітні бутіки Louis Vuitton, Helen Marlen, Prada, MARELLA, Gucci та ін.
Але навіть фешенебельні бутіки все активніше шукають інші майданчики. Раніше їх любов до центру столиці пояснювалась великим пішохідним потоком місцевих жителів і туристів. На Хрещатику він становив близько 50 тис. чол. в день. Тепер цифра скоротилася щонайменше на 20%. Крім того, любителі покупок все рідше розглядають Хрещатик і Пасаж як місце для покупок: багаті кияни оновлюють гардероб за кордоном, а модники з середнім рівнем доходів віддають перевагу торговельним центрам, де вибір магазинів більше, а ціни нижчі.
Ця тенденція вже відбилася на цінові апетити власників приміщень. Ставки за останні півроку просіли, як мінімум, на 5-7%. Реальним клієнтам власники готові йти на ще більші поступки. І по мірі того, як порожніх приміщень на Хрещатику буде стає більше, ціни на торгові площі будуть тільки знижуватися. Тим більше, що вихід на наш ринок міжнародних торговельних мереж модними товарами, яких могло б зацікавити відкриття іміджевого бутіку в центрі Києва, в останній час призупинився.