Купувати нові трамваї у столиці найближчим часом не збираються. Адже один імпортний коштує майже два мільйони євро. Таких грошей у міському бюджеті просто немає. Однак рух електротранспорту у Києві не зупинятимуть: вирішили ремонтувати старий рухомий склад.
Володимир Олексійович ремонту трамваїв присвятив понад 40 років життя. Зараз він – слюсар-електрик на столичному заводі. “Київський завод електротранспорту – єдиний в Україні, де ремонтують трамваї. Навіть старі з Чехії. Там закуповують списані вагони і розбирають на запчастини”, – розповів слюсар-електрик Володимир Миколенко.
Старенький трамвай, який відкатав вже не один термін експлуатації без капремонту, заїжджає на завод і через три тижні після масштабного відновлення виїжджає на лінію, як новенький.
Міняють все: від електро- та освітлювального обладнання до ходової частини. Після капремонту трамвай може відпрацювати ще років з 10. Щорічно на заводі можуть відновлювати півсотні вагонів. Але тільки в Києві відпрацьованих – понад дві сотні.
“Ті вагони, які зараз знаходяться на балансі “Київпастрансу”, вони – в жахливому стані і потребують негайного втручання, негайного капітального ремонту”, – говорить Сергій Майзель генеральний директор КП “Київпастранс”.
Щоб привести до ладу парк, потрібно 3-4 роки. І великі гроші. “На нові треба багато грошей. Це в першу чергу. Їх немає у нас”, – зазначив Володимир Миколенко.
Капремонт одного трамвая обходиться столичному бюджету в 900 тисяч гривень. Новий коштує 30 мільйонів. А столиці сучасних вагонів поки не дістати, так що і надалі будуть ремонтувати старі.