Не за горами подорожчання проїзду в міськтранспорті (метро, електричка – 4 грн, наземний транспорт – 3 грн). Незважаючи на обурення городян – зростанню тарифів бути, адже через брак коштів довелося навіть призупинити роботу семи маршрутів у столиці (автобуси, трамваї і тролейбуси, – Авт.). Правда тепер конкретної дати влада не уточнює. Спочатку обіцяли їздити “по-новому” з 1 лютого, але зараз подумують відстрочити підвищення цін на проїзд до 15 лютого.
Городяни, у зв’язку з прийдешнім подорожчанням, уже почали запасатися жетонами і талончиками, сподіваючись хоч якось заощадити. “Все зростає. Комуналка дорожчає, хліб дорожчає. А ось зарплати не зростають. Уже набридло все це, грошей ні на що не вистачає. Залишилося лягти і померти”, – каже пенсіонер Іван Подвойський. “Сегодня” з’ясувала, як саме відбуватиметься процес обміну жетонів та проїзних квитків і чи можна заощадити.
СИНІЙ НА ЗЕЛЕНИЙ. У Київському метрополітені обмінювати жетони будуть два місяці. Але заощадити не вийде: два синіх обміняють на один зелений жетончик. “Після того, як керівництво столиці підпише відповідне розпорядження, ми відразу ж почнемо заміну жетонів. Городяни, у яких на руках залишаться жетони, зможуть їх обміняти: Два синіх за один зелений. Можна буде обміняти і один жетон, але при цьому 2 грн доведеться доплатити”, – розповіли у підземці. Зараз в обороті метрополітену 900 тис. синіх жетонів, рівно стільки ж з’явиться у продажу зелених, але після подорожчання (втім, усього зелених жетонів у запасі більше 1 млн штук, – Авт.). Правда, в підземці зазначають, що щомісяця губляться до 100 тис. жетонів, але так як їх планують виводити з обороту взагалі (на станціях вже встановлюють автомати з видачі жетонів, – Авт.), то з цього приводу на підприємствіі не особливо переживають.
ПРОЇЗНІ НЕ ДОПОМОЖУТЬ. На разових поїздках за безконтактною карті заощадити також не вдасться. “Після подорожчання, з безконтактних карт буде зчитувати одну поїздку за дві, технічно у нас є така можливість”, – пояснили в метрополітені.
До речі, в підземці, як і в наземному транспорті, через брак коштів збільшили інтервал руху поїздів на 6-10 секунд, адже були зняті 72 вагони (14 поїздів) з 824 (165 поїздів) через технічну несправність. “Через критичну нестачу коштів на укріплення грунтів і заміну рейок на деяких ділянках вже обмежено швидкість руху поїздів до 40 км/год і пасажири це відчувають. Без підвищення тарифів сьогодні майже неможливо поліпшити ситуацію”, – розповів нам начальник “Київського метрополітену” Віктор Брагінський.
Наземний транспорт. А ось в наземному транспорті обміняти старі квитки на нові не вийде. “По дизайну нові квитки не будуть особливо відрізнятися від нинішніх (рожево-бордових) і додаткових орнаментів не буде: зміниться лише цифра з номінальною вартістю і будуть введені додаткові елементи захисту, щоб їх не підробляли”, – розповіли в КП “Київпастранс”.
Що стосується проїзних, які традиційно з’являються у продажу в 20-х числах кожного місяця, то з цим питанням міська влада поки не поспішає, але запевняє, що якщо підвищення все ж буде з 1 лютого, то їх продаватимуть вже за новими цінами.
Проїзний за півтисячі
Згідно з проектом розпорядження КМДА нова вартість місячного проїзного на один вид транспорту для автобуса, трамвая, фунікулера та тролейбуса – 130 грн, міської електрички – 150 грн, метро – 300 грн.
Проїзний на два види наземного транспорту – 250 грн, але якщо один із них електричка – то на 10 грн дорожче. На метро і один з наземних транспортів – 400 грн, а якщо на метро і електричку – 410 грн.
Розцінки на проїзні на 3 види транспорту вражають: у наземному транспорті – 310 грн, трамвай-метро-електричка – 530 грн. Проїзний на 4 види транспорту обійдеться максимум в 550 грн.