Свіже молоко кладуть найдалі, або Як уникнути «пасток» супермаркетів

27 Січня 2015 10:37

visnik-press.com.ua

visnik-press.com.ua

Майже два роки у Переяславі (Київщина) працюють два великих супермаркети. Їх відвідувачам додалося комфорту та зручностей, а часто ще й вигоди у ціні. Проте досі не всі покупці розібралися в хитрощах і «пастках» таких магазинів. Проаналізувавши досвід багатьох споживачів, інформацію від колишніх працівників маркетів, «Вісник» пропонує читачам певні поради.

Оновлення м’яса
«вчорашньої свіжості»

Часто про супермаркети кажуть як про «діру, через яку спускають зіпсований товар». Це таки перебільшення, але невелике. Інакше для чого великому продуктовому магазину відкривати власний відділ готової кулінарії? Адже рибу, м’ясо чи овочі, які починають псуватися, можна ще відправити на переробку і кілька днів протримати на прилавку вже в іншому вигляді, чи торт із закінченим терміном придатності порізати на тістечка. А ще можна замаринувати м’ясо «вчорашньої свіжості», і під сильним ароматом прянощів воно піде на шашлик. Це мотивація перша. Друга – економічна вигода. Наприклад, продати тушку курки смаженою на 30-40% вигідніше, ніж сирою. Так само з іншими наїдками, собівартість виготовлення яких уполовину дешевша ціни готової страви. Тому тут вибір за споживачем, але в цей відділ ходити бажано тільки в крайньому разі.

Порада: будьте уважними, коли берете в супермаркетах салати під майонезом, вони можуть бути приготовані не із свіжих продуктів.

«Усохлі» ковбаси
насправді дешевші

Оминайте відділ з м’ясом, ковбасами та іншим власного фасування. Тут підстерігає та сама «обчищена зіпсованість». Ковбаси, сири, овочі, які в цілому вигляді втратили товарний вигляд, продають нарізаними. Ще одна прикрість – недоважування. Так м’ясного філе (по 70 грн./кг) може не вистачати 20-30 грамів, а ковбаса, вже зважена і з наклеєним цінником, неодмінно «всихає». З власного досвіду – рекордний обман сягнув 90 грамів «усихання», у грошовому ж еквіваленті це залежить від ціни ковбаси. Зазвичай різниця складає від 1,5-2 до 5-7 гривень. Крім того, за упаковку споживач платить за ціною загорнутого в неї продукту.

Порада: обов’язково переважуйте в продавця за прилавком ковбаси, м’ясо та інші продукти магазинного фасування, і вони й справді можуть «подешевшати».

Продавець:
без права на помилку!

Є стереотип, що крупи та інше на вагу – дешевші. Проте в супермаркетах може бути все навпаки, особливо зараз, коли цінники звіряють з курсом долара. Наприклад, донедавна пачка (900 гр.) гречаної крупи коштувала 9,55 грн. у той час як поруч кіло насипної за новою ціною – більше 12 гривень.

«Тук-тук. Я криза. Бачу, ви чайні пакетики після першої заварки викидаєте? Нехорошо-с-с-с…» Схоже, цей старий жарт «кевеенщиків» нині знову актуальний. Ціни на продукти зростають постійно, доходи людей не підвищуються, тож і в покупках переяславці стають ощадливішими.

А ще у наших супермаркетах, наприклад, були випадки: маленькі акційні дині по 3 гривні зважили як грейпфрут по 25 грн. Неуважність чи умисел? Наступного разу ячмінну групу «пробили» на вагах як вівсяні пластівці, які удвічі дорожчі, а сіль – як цукор. І це вже схоже на систему.

Порада: перевіряйте ще до каси, який товар і за якою ціною вам зважили продавці на вагах у залі.

Таємниця штрих-коду

Цінники – найграндіозніший обман великих магазинів. Один із них, що працює в нашому місті, цим сильно грішить. Проте, як пояснила його колишня працівниця, у цьому не стільки умислу, скільки недбалості персоналу цього супермаркету. Оновлення цін на товари відбувається щодоби, а змінити цінники на нові часом не встигають. Саме тому буває, що на одні і ті ж цукерки, які викладені на різних полицях, ціна різна. Чи бирка акційного товару неактуальна, чи під товаром виставлений зовсім не той цінник або відсутній взагалі. Це є порушенням правил торгівлі. Каса ж зі штрих-коду завжди зчитує більшу ціну.

Порада: звіряйте штрих-код на товарі і на ціннику, а розраховуючись, слідкуйте, що пробиває касир: якщо на табло апарату вартість, на яку не сподівалися, можете відмовитися від товару.

Термін придатності – гра для пильних споживачів

Найпоширеніший спосіб – перебивання чи переклейка стікерів з датою виготовлення продукту – можливий не завжди. Тоді вдаються до особливої схеми викладки продукції: давніше – поближче до покупця, а свіже – вглиб полиці. Також задіюють невигідні зони із самого низу чи наверху стелажа, куди покупці не завжди зазирають, адже головна увага на товар, що лежить на рівні очей. Проте в одному з наших супермаркетів на окремій полиці часом викладають продукти, в яких добігає термін придатності, зі знижкою від 10 до 50%. Все по-чесному.

Порада: завжди дивіться на термін придатності і не лінуйтеся заради свого здоров’я пошукати кращого.

На акцію ходіть
із корзинкою

Акція – швидше вигідно, а не всуціль підозріло-приховано, як вважає більшість. Якщо місцеві супермаркети знижують ціну на овочі-фрукти, то тут очевидний вибір: брати перезрілі банани зі знижкою чи красиві дорожчі.

Екс-працівники маркету зазначають, що акційні пропозиції – це не що інше як менеджерський хід, щоб заманити покупця в магазин: прийде за акційною булочкою по 1 гривні, а вийде з візком всякої всячини на сотню. Знижують ціни на товар, отриманий занадто великою партією, чи малопопулярний, який вигідніше збути дешевше, але більше. Пропозиції товарів власних торгових марок не завжди вигідні у співвідношенні «ціна-якість». Тож визначитися найкраще методом покупки-перевірки.

Порада: користуйтеся акційними пропозиціями уважно. Наприклад, акція поширюється на дезодорант якогось бренду, але окремої специфікації, а не всієї «лінійки», що стоїть на полиці поруч. Контролюйте себе і не беріть зайвого. Ходіть з корзинкою, а не з візочком.

Візуальні обмани і ніякого шахрайства

Йдеться про зауваги не до магазину, а до виробника продуктів. Адже для споживача є певні стандарти сприйняття, зокрема, фасованої продукції – по 100 грамів, по 1 кілограму, по 1 літру. І хоча звичку «закрадати», наприклад, 15 грамів з плитки шоколаду, 100 грамів з пачки крупів чи 150 мл з пляшки олії виробники запровадили давно, а інформацію розміщують на етикетці, на неї ще зважають не всі покупці. Проте, на перший погляд, ніби дешевша пляшка 850 мл олії, у перерахунку, виходить дорожче фасованої по 1 л від іншого виробника.

Порада: зважайте на вагу чи об’єм фасованої продукції, порівнюйте ціни.

І ще кілька доречних зауважень:

–на вході покупців «зустрічають» найвигідніші ціни магазину, але не піддавайтеся ілюзії дешевизни всього, що є тут;

– великі закупки спокушають касира втюхати у ваш чек зайвий товар;

– карткою розраховуватися зручно, але тоді касир має більше можливостей вас обдурити;

– ходіть за покупками зі своїми сумками, краще з натуральних матеріалів. Дбайте про екологію, уникаючи поліетиленових кульків, які неодмінно вам пропонують касири.