Про це повідомляє УНІАН з посиланням на відповідь Департаменту транспортної інфраструктури КМДА на інформаційний запит агентства.
“На даний час у виконавчому органі Київської міської ради (КМДА) погоджено підвищення тарифів на проїзд у маршрутних таксi до 5 – 6 гривень п’ятьом перевiзникам (ТОВ “Союз-Авто”, ФОП Гусак I.М., ФОП Овчиннiкова А.М, ТОВ “Кийтранс-2005” та KП “Київпастранс”)”, – йдеться у відповіді.
У відповіді транспортного департаменту не повідомляється перелік маршрутів, на яких погоджено підняття тарифів.
Однак у КП “Київпастранс” повідомили, що вони обслуговують 36 маршрутів міста, якими курсують маршрутки. З них тариф на проїзд пасажирів підняли лише на 8 маршрутах, які є найбільш затратними, зокрема і через зростання ціни на пальне.
Підвищення відбулося в межах 0,5-1 гривні. Зокрема, на маршруті №157 (ст.м. “Петрівка” – вул. Бальзака) проїзд коштує 5 гривень; № 182 (ст. м. “Нивки” – пр. Свободи) – 4 гривні; №193 (пл. Ленінградська – ж/м Корчувате) – 4 гривні; №220 (вул. Тростянецька – вул. Медова) – 6 гривень; №221 (ст. м. “Дарниця” – вул. Милославська) – 3,5 гривні; №225 (ст. м. “Дарниця” – ст. м. “Харківська”) – 3,5 гривні; №234 (ст. м. “Петрівка” – пр. Алішера Навої) – 5 гривень; №474 (ст. м. “Харківська” – Бортничі) – 3,5 гривні.
Як зазначили в “Київпастрансі”, на решті маршрутів підприємства проїзд в маршрутних таксі підвищувати поки не планують.
У Департаменті КМДА наголосили, що, відповідно до постанови Кабміну № 1548, Київській адміністрації не надано повноважень щодо “встановлення тарифів” на перевезення пасажирів автомобільним транспортом, який працює в режимі маршрутного таксі.
Таким чином, тарифи на перевезення пасажирів у маршрутках відносяться до сфери “вільних цін i формуються перевізниками, виходячи з попиту та пропозицій на ринку перевезень”.
Водночас у департаменті звертають увагу, що тарифи на проїзд у маршрутних таксi розраховуються відповідно до методики, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку.
“Основними чинниками, які впливають на розмір тарифу на перевезення, є елементи прямих матеріальних витрат, а саме: заробітна плата, вартість пального, вартість матеріалів та запасних частин, вартість шин та акумуляторних батарей”, – зазначається у відповіді на запит.
Як відомо, з 7 лютого вартість проїзду у метро Києва виросла з 2 до 4 гривень, у наземному транспорті – з 1,5 гривні до 3 гривень.
При цьому у підземці замість нинішніх синіх будуть запроваджені зелені жетони, однак і ті, і інші прийматимуться до проїзду до кінця місяця.
Починаючи з березня обміняти сині жетони на зелені, а також старі талони на нові можна буде за курсом 2 до 1.
Депутати Київради закликали мера столиці Віталія Кличка призупинити підвищення тарифів на проїзд, бо таке рішення незаконне. Також вони вимагають провести повний незалежний аудит транспортних підприємств Києва та обговорити підвищення тарифів на проїзд на засіданні міськради.
Вранці 9 лютого під будівлею Київської міськдержадміністрації пройшов мітинг проти підвищення ціни на проїзд.
Мер Києва Віталій Кличко заявив, що столична влада була вимушена підняти удвічі тарифи на проїзд у громадському транспорті.
Після підвищення тарифів на проїзд у Києві, в інтернеті з’явилася велика кількість оголошень про продаж жетонів і квитків на проїзд у наземному громадському транспорті.
При цьому при підвищенні тарифів на проїзд у громадському транспорті столична влада “забула” про єдиний пересадочний квиток на міську електричку і швидкісний трамвай на Троєщині (маршрути №4, 5), тож тепер жителям Троєщині доводиться витрачати 7 гривень лише на дорогу до метро.
Мерія також планує скасувати низку пільг на проїзд у громадському транспорті з червня.
З грудня 2014 року низка столичних приватних перевізників уже беруть за проїзд 4-5 гривень.
6 лютого Асоціація перевізників-роботодавців “Столиця” заявила, що прогнозує підвищення приватними компаніями тарифів на проїзд у маршрутних таксі на 40-50%.