Як платитимуть за воду ті, хто не повірив лічильників

21 Лютого 2015 17:00

img.kiev.pravda.com.ua

img.kiev.pravda.com.ua

У ПАТ «АК «Київводоканал» уже неодноразово нагадували киянам про необхідність повірити прилади обліку холодної води. Учора керівництво компанії провело прес-конференцію щоб пояснити принципи нарахування плати за холодне водопостачання власникам квартир, які не повірили лічильники води до встановленого строку. Нагадаємо, Київська міська державна адміністрація встановила термін проведення повірки квартирних лічильників води до 1 березня 2015 року.

«Періодична повірка приладів вимірювання – це вимога закону, а не чиясь забаганка. Встановити на око, чи правильно працює лічильник, неможливо. Відповідно до державного стандарту це можна зробити виключно за допомогою більш точної техніки – еталону, який зберігається в «Укрметертестстандарті», – зазначив заступник генерального директора ДП «Укрметертестстандарт» Юрій Кузьменко. За його даними, протягом кампанії з повірки лічильників, яка розпочалася влітку 2014 року, кияни повірили близько 85 тис. квартирних лічильників води, 20% із яких були визнані непридатними.

«Відтепер Київводоканал через ЖЕО буде контролювати ці повірені лічильники, щоб розуміти, наскільки точно власники платять за спожитий обсяг води. Адже зараз підприємство має значні збитки через невідповідність обсягів холодної води, яку фіксує загальнобудинковий лічильник, і тими даними, за якими платять люди», – повідомив директор розрахункового департаменту ПАТ «АК «Київводоканал» Станіслав Каплуненко.

Від підкреслив, що після 1 березня власники квартир з повіреними лічильниками, як і раніше платитимуть за водопостачання згідно з їхніми показниками, а власники помешкань без лічильників – за загальнобудинковими приладами обліку. Для власників квартир, які вчасно не повірили лічильники, нарахування платежів за холодне водопостачання та водовідведення здійснюватиметься також за будинковим лічильником у межах норми водоспоживання.

Формула нарахувань в помешканнях без лічильників визначена Постановою КМУ від 21.07.2005 №630 – це різниця між загальними показниками будинкового лічильника, показниками усіх квартирних лічильників і підприємців, які орендують приміщення в цьому будинку, що розподіляється між споживачами, які не мають квартирних засобів обліку, пропорційно до кількості мешканців, зареєстрованих у квартирі.
Показники загальнобудинкових приладів обліку холодної води щомісяця фіксуються уповноваженими працівниками ЖЕО і Київводоканалу, а потім передаються ЖЕО в ГІОЦ для формування квитанцій на оплату. За словами директора КП «ГІОЦ» Валерія Місаня, у випадках непорозумінь із нарахуваннями мешканцям слід звертатися до ЖЕО.

На сьогоднішній день повірка лічильників киянами триває. «Мешканці найперші зацікавлені у точності свої приладів вимірювання, тому останні кілька місяців спостерігаємо черги на повірку, але ми співпрацюємо з міським колл-центром і працюємо у кілька змін», – повідомив технічний директор ТОВ «Центр Вимірювань» Максим Гаврилкін.

Своїм досвідом системної взаємодії з мешканцями поділився голова ЖБК «Маяк» Олександр Дубенюк. «Коли постало це питання, ми почали перевірку всіх наших лічильників, аби зробити інвентаризацію, і з‘ясували, що в нашому будинку близько 70% приладів обліку у квартирах працюють понад 10 років. Збори мешканців вирішили замінити старі лічильники. Вже зараз ми бачимо, як відрізняються показники нових лічильників, тож це дієвий метод контролю водоспоживання», – розповів голова ЖБК. Він повідомив, що при огляді квартирних лічильників, виявлялися випадки втручання в роботу приладу з допомогою магніту та свідомого надання мешканцями неправдивої інформації про споживання.

Представник ЖБК «Мрія-3» і «Електрон-2» Світлана Кузюкова також розповіла про виявлені проблеми із безконтрольними лічильниками водоспоживання. Вона рекомендувала мешканцям замінити старі водоміри, і поставити нові на комерційний облік для коректного нарахування платежів.

Джерело: Хрещатик