Реформа ЖЕКів у Києві: працівники бояться скорочень, а влада запевняє, що якість обслуговування покращиться

12 Квітня 2015 14:38
kiev-ukr.segodnya.ua

kiev-ukr.segodnya.ua

З 1 травня в кожному з 10 районів столиці з’являється по одному комунальному підприємству

У Києві настає глобальна комунальна реформа. З 1 травня, замість жеків у кожному з 10 районів столиці з’явиться по одному комунальному підприємству – “Управляюча компанія з обслуговування житлофонду”. Влада каже, що завдяки таким змінам покращиться якість обслуговування будинків і утримання прибудинкових територій. Постраждають при цьому тільки деякі співробітники жилконтор, яких звільнять. А в жеках скаржаться на звільнення і на те, що тепер доведеться робити вдвічі більше роботи, ніж було.

СКОРОЧЕННЯ. За словами директора департаменту РКІ Дмитра Новицького, вже з 1 травня жеки перестануть бути окремими юрособами і перейдуть “у підпорядкування” керуючих компаній. Але жителям переживати не потрібно: звичні “контори” залишаться на колишніх місцях і будуть вирішувати всі ті ж завдання. Просто начальство у таких контор буде зосереджено в керуючої компанії.

Влада запевняє, що якість обслуговування городян після реформи покращиться. “Так ми вирішуємо кілька завдань. Перша – поліпшення обслуговування мешканців. Ми просто скорочуємо частина персоналу жеків: якщо раніше в районі було 10 директорів та бухгалтерів, то залишиться тільки по одному. А зарплати, які платили цим людям (близько 10 млн на рік), перенаправляють на утримання будинків, ремонти та інші потреби. Також ми отримуємо єдину систему управління підприємствами, які обслуговують житловий фонд”, – пояснює Новицький.
Влада обіцяє, що слюсарів, ремонтників і електриків скорочення не торкнеться. Але в жеках побоюються такого розвитку подій і кажуть, що під скорочення потрапляють сотні людей. В одній з житлових контор нам розповіли, що у них з 70 працівників залишається тільки 22. “Штат скорочують в три рази. В кінці квітня вже попрощаємося. А що залишилися люди будуть зобов’язані виконувати ту ж роботу, що і раніше”, – розповіли нам в одному з жеків.

ДИСПЕТЧЕРСЬКА. Створення одного КП на весь район не означає, що всі кілька сотень тисяч жителів будуть ходити зі своїми проблемами за однією адресою, підкреслюють влади. “Киевлянин, який звик ходити, наприклад, в жек №405, може і далі туди звертатися”, – кажуть у мерії. Також створюють єдину систему диспетчеризації для всіх підприємств. Для обробки всіх комунальних питань (прийом скарг, заявок, повідомлень про порушення тощо) працює диспетчерська 1557, яка буде інтегрована в загальноміській колл-центр 1551. Завдяки цьому можна буде вести електронну базу даних надійшли дзвінків і краще контролювати рішення проблем. Поки ж, як кажуть в жеках, їх диспетчери продовжують працювати по-старому.

КОНТРОЛЬ. “Ця реформа потрібна, щоб зосередити управління всім районом в одних руках. Уявляєте, скільки буде “заробляти” директор такого КП, скажімо, у Печерському районі?” – Скептично кажуть співробітники жеків. Експерти згодні в одному: корупційні схеми можливі при будь-якій системі. “Раніше були випадки, коли виділялися гроші на ремонт у під’їздах, де люди вже самі все відремонтували. А жек списував кошти, і звітував за нібито виконану ним роботу. Чи буде таке повторюватися після реорганізації – залежить від того, яка людина очолить КП, чи буде якийсь контрольний орган над цим начальником, і наскільки буде налагоджено зворотній зв’язок з жителями”, – говорить керівник Інституту міста Олександр Сергієнко.

Кияни: головне – щоб не залишився один електрик на район

У департаменті РКІ кажуть, що наступна задача, поставлена перед новими підприємствами, – створення центрів обслуговування киян. “Сьогодні компослуги – газ, вода, електрика, тепло – поставляються монополістами безпосередньо в квартиру, і по будь-яким проблемних питань людям потрібно звертатися в різні підприємства. Ми ж створимо центри обслуговування, де люди зможуть отримати консультацію з усіх питань в одному місці”, – кажуть у департаменті. Кияни про прийдешні нововведення чули мало. А ті, хто в курсі майбутніх змін, кажуть: аби не стало гірше. “Головне – щоб не було так, що на район залишиться один сантехнік чи електрик”, – говорить мешканка Сирця Ольга Даниленко. А житель Троєщини Олександр – задоволений. “Кілька років я намагаюся вирішити проблему з опаленням в квартирі. Сто разів звертався до директора нашого жеку, але марно. Якщо замість цієї людини буде працювати професіонал, я тільки за”, – говорить він.

 

Джерело: Сегодня