Як спілкуватися із співробітниками ДАІ

19 Травня 2015 14:00
vidpovim.pp.ua

vidpovim.pp.ua

Як відомо всім, з співробітниками ДАІ спілкуватися деколи украй складно. Однак все в більшій мірі пов’язано з нашим невмінням проводити такі бесіди. Сьогодні вам належить дізнатися, як же правильно потрібно вести бесіди і як розмовляти з співробітниками ДАІ. Завдяки основним правилам ви зможете уникнути зайвих проблем, перевірок і штрафів. Якщо ви вважаєте, що правил спілкування зі співробітником ДАІ не існує, ви помиляєтеся, і ви і будь-який співробітник ДАІ повинні керуватися головним для вас законом — Кодексом адміністративних правопорушень України.

Кодекс адміністративних правопорушень.

Що саме необхідно запам’ятати всім з Кодексу адміністративних правопорушень (України)? Це всього одна невеличка стаття, під номером 1.5, яку запам’ятати може кожен бажаючий цього. Не будемо копіювати текст Кодексу, а просто перерахуємо коротко основні висновки з нього. По-перше, вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності тільки за ті порушення, які були доведені. По-друге, до тих пір, поки ваша провина не доведена, ви не можете вважатися винним — це ваше право. Вина або невинність доводиться відповідно до українського законодавства суддею, органом або посадовою особою, яка зайнята розглядом даної справи. По-третє, ви не зобов’язані доводити, що не винні, нехай інші шукають вашу провину, а ви можете отримати «право на мовчання». І останнє, якщо у вашій винності з’являються ті чи інші сумніви, вони завжди будуть тлумачитись розкладом у вашу сторону (тобто вас швидше визнають невинним).

Як вести себе зі співробітником ДАІ

Існує багато тем, для обговорення того, як правильно спілкуватися з співробітниками ДАІ:

  1. Якщо вас звинувачують у тому, що ви сіли за кермо в нетверезому вигляді;
  2. Якщо вас просять проїхати зі співробітником ДАІ в службове приміщення, щоб оформити протокол;
  3. Якщо ви хочете зафіксувати ваше спілкування зі співробітником ДАІ;
  4. Якщо у вас вилучаються документи;
  5. Якщо вас звинувачують у проблемах з тонуванням стекол в авто;
  6. Якщо у вас хочуть додивитися авто;
  7. Якщо проводиться судова експертиза;

І багато-багато іншого.

Насправді варіантів дуже багато і вже давно добропорядні водії визначилися з одним правилом для себе: не порушувати правила дорожнього руху. Це саме основне. Однак вас завжди можуть зупинити і для простої перевірки і для того, щоб ви стали свідком і пр. Так само варто запам’ятати і те, що співробітник ДАІ — людина і він виконує свою роботу, а за те, що йому пропонують хабарі, він жадає стукнути таких горе-водіїв жезлом по голові ;-) . Отже, вам необхідно уважно вивчити правила спілкування з співробітниками ДАІ:

  1. Зупинка авто на вимогу співробітника ДАІ. Як зрозуміти, що співробітник ДАІ бажає зупинити саме ваше авто? Дуже легко, при помаху своїм жезлом, співробітник буде вказувати на ту чи іншу машину. Можна, звичайно переплутати і порахувати, що даний помах був для вас (насправді для авто за вами на дорозі), але в даному випадку вас відпустять, побажавши приємного шляху. Якщо ж ви навпаки, сумніваєтеся, що співробітник ДАІ вказував саме на ваше авто, варто зменшити швидкість і подивитися в дзеркало заднього виду: якщо вказували на вас, то вам услід будуть махати жезлом або рукою (всяке буває, щоб привернути увагу водія). Тепер настав час зупинити свій автомобіль, інакше буде вважатися, що ви порушили вимогу інспектора і свої обов’язки як водія. Правильно зупинятися — теж необхідність, тому дійте так: включіть правий поворотник, притисніть авто до узбіччя і зупиніться. Якщо від хвилювання ви зробите щось неправильно, можете заслужити штраф (або додатковий штраф) від суворого співробітника, хоча в більшості випадків таке хвилювання прощається новачкам.
  2. Очікування співробітника. Правила обумовлюють, що вам немає необхідності виходити з машини, ви повинні дочекатися, коли співробітник підійде до вашого автомобіля, представиться, як це належить, назве причину зупинки вашого авто. При бажанні, співробітник ДАІ може попросити вас вийти з автомобіля, не можна порушувати такого прохання.
  3. Документи на авто. Тепер, коли співробітник представився вам, ви можете надати необхідні документи співробітникові ДАІ для перевірки. Якщо у вас немає проблем з документами, вам їх відразу повернуть.
  4. Спілкування. При зупинці вашого транспортного засобу, співробітник ДАІ може повідомити, що ваше авто в угоні, не хвилюйтеся, а просто перепитайте його про інцидент грамотно: «Авто моєї марки знаходиться в угоні?». Як ви розумієте, ваше авто ніяк в угоні бути не може, а значить в угоні подібне авто. Тому ваш автомобіль і перевіряють. Після перевірки вас легко відпустять.
  5. У будь-якому випадку пам’ятаєте, як правильно розмовляти зі співробітником ДАІ:

– Не загрожуйте співробітникові,
– Будьте впевнені в собі і своїх словах,
– Не залякуйте співробітника своїми «зв’язками»
– Не пропонуйте співробітникові хабар (це може вилитися негативом і для вас, наприклад, якщо співробітник не сприймає цього  чи проводиться рейд хабарницства).
Пам’ятайте, співробітник ДАІ завжди зможе допомогти вам, якщо вас обдурили шахраї на дорозі, тому варто дружити з такими людьми, а не валити на них все сміття в вашій голові.

Джерело: vidpovim.pp.ua