В КМДА презентували перший етап схеми розміщення пересувної торгівлі

21 Липня 2015 10:10
kreschatic.kiev.ua

kreschatic.kiev.ua

Під головуванням  мера Києва Віталія Кличка днями відбулася зустріч-обговорення з підприємцями — власниками автокав’ярень та інших пересувних об’єктів торгівлі. Бесіда вийшла тривалою, понад півтори години, а ще дуже напруженою, дискутували мало не на підвищених тонах. Здебільшого це стосується підприємців, які висловлювали головну претензію — яке право маєте демонтувати приватну власність?

Основні проблеми з автокав’ярнями

1. Перенасичення ринку

2. Створення візуально шуму, неохайний вигляд
3. Спотворення історичної частини міста
4. Небезпека щодо якості продукції та газового обладнання

Заступник міського голови — секретар Київради, заслужений юрист України Олексій Резніков пояснив, що столична влада захищає інтереси киян. «Ми вважаємо, що це є прямим порушенням інтересів територіальної громади, яку ми в законний спосіб представляємо, і прийняли відповідний нормативний акт. Комунальні служби здійснюють самозахист цивільних прав громади. Якщо ви вважаєте, що ви будете шантажувати київську міську владу і тримати в заручниках місто, то з такими людьми перемовини в цивільному світі не ведуться. Наступний крок буде іншим. Не на територію штрафмайданчика будуть евакуювати незаконно розміщені МАФи на колесах, а на підставі угоди з військовим комісаріатом вони будуть передаватися у військову частину. І не дивуйтеся, якщо раптом наші бійці в зоні АТО будуть піднімати свій бойовий дух, випиваючи каву з цих автокав’ярень. Якщо ви вважаєте, що міська влада порушує ваші права, ми готові зустрітися з вами у суді»,— наголосив пан Резніков.
Понизити градус спробувала голова профспілки підприємців та найманих працівників торгівлі «Єдність» Вікторія Гапоненко. «Ми можемо кидати один в одного фактами про порушення, оскільки вони були як з одного боку, так і з іншого. Тим не менше, ми прагнемо до діалогу. Ми просимо вас надати нам людину, яка б була комунікатором між владою і підприємцями. Так склалося, що ви прийшли в тяжкі часи і очолили міську владу. У вас на разі дуже багато проблем. Звичайно, інтереси громади на першому місці. Але ми теж громада. Теж голосували за вас. Коли ви прийшли, вже існувала вулична торгівля, існували кавові машини. На жаль, так склалося, що не було правового механізму, за яким би вони діяли. І підприємці зіткнулися з ситуацією, коли виходять на вулиці і звертаються до вас — дайте нам ці правила. Ми готові їх прийняти. Але долучіть і наші побажання»,— звернулася вона до міського голови.

В Департаменті промисловості та розвитку підприємництва розповіли, що перший етап схеми розміщення об’єктів пересувної торгівлі практично завершений. До роботи над ним залучали підприємців, управління торгівлі РДА, ДАІ. З 850-ти поданих заявок щодо локації на сьогодні затверджено 229, по яких немає скарг киян, немає питань щодо перешкоджання руху людей, щодо безпеки тощо. В «нульовій зоні», а це центральна частина міста, зокрема і парки, машин з торгівлею не має бути взагалі. Причина — перенасичення ринку. В 2-3-х зонах автокав’ярні та об’єкти вуличного харчування зможуть працювати тільки на паркувальних місцях. В Департаменті очікують на інші пропозиції підприємців та обіцяють, що їх буде враховано. По 229-ти точках впродовж двох тижнів після опублікування рішення будуть проведені торги. Приблизна стартова ціна за 2 кв. м — 2,5 тис. грн, за 6 кв. м — 14,8 тис. грн. Це на рік. Передбачена можливість укладати договори на 3-5 років. Опублікувати рішення обіцяють за тиждень-два.
«Наше завдання — задекларувати чіткі правила торгівлі у кавомашинах і визначити, де вони мають право вести бізнес і, відповідно, працювати законно та платити в бюджет. Так сталося, що цей бізнес — стихійний, але ми пропонуємо вам альтернативу безсистемній торгівлі і прозорі правила гри. Торги за точки будуть відбуватися у форматі аукціону, що дозволить провести їхнє розподілення прозоро та з вигодою для міського бюджету»,— сказав Віталій Кличко і наголосив, що до проведення перших аукціонів працівники благоустрою не будуть демонтувати автокав’ярні, окрім тих, що розташовані в нульовій зоні

Джерело: Хрещатик