Будівля ресторану швидкого харчування залишиться, а от МАФи приберуть
У столиці в наступному році розпочнеться реконструкція Ленінградської площі. Дороги тут стануть трохи вужчими, рух транспорту зроблять одностороннім, зате з’являться гігантський сквер, тунель, і комфортні підземні переходи. Міськвлада уклали договір з ВАТ “Київсоюзшляхпроект”, яке розробить проект реконструкції площі та під’їзних шляхів.
“Підрядник повинен розробити ТЕО реконструкції до лютого 2016 року. Його вартість – 800 тис. грн”, – розповіли “Сегодня” в департамент містобудування КМДА.
ТРАМВАЙ І ПЕРЕХОДИ. Киянам надали лише передпроектну пропозицію, де позначені далеко не всі нюанси реконструкції. Так, в документі зникли трамвайні колії, “знесено” будівлю популярного фастфуду з “лісом” із МАФів, зате облаштований великий фонтан посеред скверу. Але розробники запевняють: інші деталі з’являться після розробки першої стадії проектування.
“Будівля ресторану швидкого харчування залишиться, а от МАФи приберуть. Трамваї зберігаються. У ТЕО буде розглянуто варіант повернення трамваю на проспекти Гагаріна та Возз’єднання. Пішохідні переходи будуть підземними, і набагато зручніші за існуючі. Через кожен перехід можна буде потрапити на кожну сторону площі, а не робити кілька переходів, як зараз. Вони будуть в районі розподільних кілець”, – пояснив “Сегодня” головний спеціаліст Управління інженернo-транспoртнoї інфраструктури міста Віктор Петрук.
За його словами, в проекті трирівневої траснпортної розв’язки передбачені тунель і дві естакади, а от дороги звузяться: на проспекті Гагаріна залишать лише 3 смуги з 8. “Проектом передбачено вивільнення з-під асфальту майже гектара землі. Там, наприклад, можна буде створити сквер”, – зазначив Петрук.
Городянам ідея подобається, але поки вони ставляться до неї насторожено. “Знаю я, як це буде. Спочатку малюють величезний сквер, а потім на його місці раптово виростає величезний торговий комплекс”, – говорить Наталія Горенцева.
ТЕРМІНИ І ЦІНА. “Наступного року проект реконструкції буде готовий, не виключено, що відразу почнеться його реалізація. Робота може бути виконана за 1,5 року, але все залежить від фінансування”, – говорить Петрук. Реалізація нового проекту обійдеться в рази дешевше попереднього, який власті визнали застарілим. “Попередній проект оцінювали в 740 млн грн. Цей буде істотно дешевше – можливо, навіть в два рази. Адже в ньому в 8 разів менше споруд”, – пояснив Петрук.
Але депутати Київради налаштовані не так оптимістично: вони кажуть, що за 1-2 роки з бюджету виділити 500 млн грн на реконструкцію “Ленінградки” – це “дуже велика розкіш” для Києва. “Для порівняння: в 2015 році на капремонт всій дорожньо-вуличної мережі виділено 150 млн грн! Ще стільки ж – це річний бюджет капремонтів прибудинкової території та міжквартальних проїздів”, – пояснив “Сегодня” замголови бюджетної комісії Київради Олександр Вовченко.
Але розробники здаватися не мають наміру: якщо міськбюджет не знайде всю необхідну суму, до реконструкції можуть залучити і приватних інвесторів.
Джерело: Сегодня