У Києві з’являться теплі трамваї з Wi-Fi і кондиціонерами

12 Жовтня 2015 08:56
kiev-ukr.segodnya.ua

kiev-ukr.segodnya.ua

Новий трамвай розрахований на 250 пасажирів і має низьку підлогу.

У суботу киянам представили новий сучасний трамвай від польської компанії-виробника Pesa. Презентація пройшла під час “Параду трамваїв”, який відбувся біля станції метро “Оболонь”. Новий трамвай оснащено системами обігріву та кондиціонування, камерами відеоспостереження, бездротовим інтернетом. Тестувати рухомий склад будуть місяць, після чого, планується, що він зможе прийняти перших пасажирів.

НОВИНКА. Як розповіли в “Київпастрансі”, новий трамвай розрахований на 250 пасажирів (приблизно стільки ж і в звичайних трисекційних вагонах) і має низьку підлогу. Поки він ще не належить місту, його дали нам на обкатку. Але після тестування Київ може його і купити. “Це 30-метровий трамвай четвертого покоління і коштує більше 600 000 євро. Його салон забезпечений кондиціонерами, пічками обігріву, моніторами, на яких ми плануємо транслювати інформаційні повідомлення соціального характеру, камерами відеоспостереження, Wi-FI, а також точками для зарядки мобільних телефонів. Однак головна перевага нового трамвая полягає в тому, що він має низьку підлогу, що робить його зручним для літніх людей, а також висувний трап для візочників”, – говорить гендиректор” Київпастрансу “Сергій Майзель.

Новий трамвай знаходиться в трамвайному депо імені Шевченка. “Зараз він проходить процедуру сертифікації, після чого буде 10 днів працювати в тестовому режимі. Трамвай будуть обкатувати на лінії швидкісного трамвая на Борщагівці, по якій надалі він і курсуватиме. Однак поки тудно назвати точну дату, коли новий трамвай зможе прийняти перших пасажирів”, – розповіли в “Київпастрансі”. Там уточнили, що переробляти самі трамвайні колії під новий склад не потрібно, вони і так підходять.

ЗАКУПКА. Думки киян про появу сучасного рухомого складу розділяються. “Нарешті в Києві з’являться нормальні трамваї, а не консервні банки на колесах, які їздять зараз: взимку в таких вагонах мінусова температура, а влітку просто дихати нічим”, – каже киянка Тетяна Волинська. “Спочатку потрібно провести капремонт всіх трамвайних колій, а вже потім випускати на лінії такі склади. Та й навіщо закуповувати імпортні трамваї, а не наші українські”, – обурюється киянин Дмитро Охріменко. До кінця цього року планується, що в Києві з’явиться ще сім сучасних трамваїв. “Наприкінці жовтня буде оголошено переможця тендеру на закупівлю ще семи сучасних трамваїв. Головні критерії – це 100% низька підлога, а також система кондиціонування і опалювання в салонах. Планується, що надалі вони курсуватимуть по лінії швидкісного трамвая”, – розповіли в “Київпастрансі”.

Потрібно ще 50 трамваїв

Києву потрібно близько 50-ти нових трамваїв. “Є потреба в 28-30-метрових трамваях, які б курсували по лінії швидкісного”, – говорять в КМДА. За словами експерта з транспорту Олександра Кави, говорити про те, що незабаром польські вагони будуть їздити в Києві, і місто буде їх закуповувати – рано. “Представлений для тестіровкі в Києві вагон – один з 120 трамваїв, які були розроблені Peso спеціально для Москви. 60 таких вагонів експлуатуються в Москві вже півтора року, а від другої партії Білокам’яна відмовилася через ускладнилися політотношеній. Що ж стосується Києва, то говорити зараз про закупівлю таких вагонів рано через відсутність грошей в міськбюджеті. Що ж стосується львівського “Електрону”, то вагони, які там виробляються, розраховані на вузький шлях. Для Києва потрібно робити спецвагони”, – пояснює Кава.