Велосмуги та простір для киян: у Києві модернізують Шулявку

29 Жовтня 2015 12:15
perspektyvy.kiev.ua

perspektyvy.kiev.ua

Департамент містобудування та архітектури виступив замовником техніко-економічного обґрунтування реконструкції транспортної розв’язки на перетині проспекту Перемоги та вулиць Гетьмана і Довженка. Про це повідомила прес-служба департаменту.

За результатами відкритих торгів розробником першої стадії проектування визначено ПАТ «Київсоюзшляхпроект».

Відповідно до технічного завдання «Київсоюзшляхпроект» має розробити проект трирівневої транспортної розв’язки з реверсним розподільним кільцем. Вартість робіт складає 1,18 млн. грн. Роботи мають бути виконані до лютого 2016 р.

Необхідність у розробці проекту виникла у зв’язку з аварійним станом Шулявського шляхопроводу. Після низки пожеж шляхопровід частково втратив несучу спроможність. Окрім того цей транспортний вузол, що знаходиться на перетині малої кільцевої дороги та радіальної вилітної магістралі, є надзвичайно перевантаженим і потребує збільшення пропускної спроможності.

На жаль, розроблений у 2010 році інститутом «Київдормістпроект» проект реконструкції Шулявської транспортної розв’язки не відповідає в повній мірі пред’явленим вимогам. Проект не вирішує питання збільшення пропускної спроможності вузла та потребує додаткових земельних ресурсів під будівництво третього лівоповоротного з’їзду, для чого передбачалось знесення п’ятого цеху заводу «Більшовик».

– Шулявська транспортна розв’язка сьогодні пропускає трохи менше 13 тисяч автомобілів за годину. Результати транспортного моделювання та натурного експерименту показали, що трирівнева транспортна розв’язка пропускатиме майже вдвічі більше – до 21 тисячі автомобілів за годину, – коментує ситуацію головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування та архітектури Віктор Петрук.

Важливо й те, що новий варіант реконструкції розв’язки біля метро «Шулявська» є компактним та передбачає збереження п’ятого цеху заводу «Більшовик», який є пам’ятником промислової архітектури періоду індустріалізації.

– Такий проект не тільки зберігає п’ятий цех заводу «Більшовик», а й звільняє додаткову територію. Це дві земельні ділянки загальною площею близько 1 гектару, які на сьогоднішній день зайняті лівоповоротними з’їздами. Таким чином місто отримує місце для створення двох публічних просторів. Окрім того, транспортна розв’язка враховуватиме потреби велосипедистів, а пішохідні й транспортні потоки будуть повністю розведені в різних рівнях, – зазначив Віктор Петрук.

Слід зазначити, що при розробці проекту Шулявської транспортної розв’язки широко застосовується сучасна наукова методологія та програмне забезпечення для транспортного моделювання.