Проїзд на 14 маршрутах став на гривню дорожче
З суботи подорожчав проїзд у деяких столичних маршрутках. Підвищення торкнулося 14 маршрутів КП “Київпастрансу”. На підприємстві пояснюють, що такий крок викликаний відсутністю коштів на оновлення та ремонт рухомого складу.
ПРОЇЗД. Як пояснили в “Київпастрансі”, вимушене підвищення тарифу склало від 50 копійок до 1 гривні. “На 14 маршрутах підприємство працює на межі рентабельності. І на відміну від приватних перевізників, які підвищили ціни на проїзд у березні цього року, наше підприємство на зазначених маршрутах утримувало, по суті, соціальні тарифи (становили від 3 до 4 гривень)”, – розповіла начальник прес-служби “Київпастрансу” Анна Бондар. Проїзд подорожчав на маршрутах: №150 (Індустріальний шляхопровід – вул Милославська), №208 (універсам “Біличі” – пл. Голосіївська), №433 (вул. Жолудєва – б. Шевченка), №550 (вул. Милославська – вул. Кадетський Гай) – до 5 грн; №181 (зал. вокзал “Центральний” – пл. Шевченка), №530 (пр. Свободи – пр. Героїв Сталінграду), №586 (ст. М. “Лук’янівка” – пл. Шевченка) – до 4,5 грн ; №155 (ст. М. “Петрівка” – пр. Леся Курбаса), №166 (ст. М. “Лук’янівка” – міське кладовище), №179 (ст. М. “Політехнічний інститут” – вул. Татарська), № 209 (Палац “Україна” – Теремки-2), №425 (ст. м. “Осокорки” – вул. Луначарського), №537 (ст. м. “Нивки” – пл. Шевченка), №548 (ст. м . “Виставковий центр” – вул. Метрологічна) – до 4 грн.
БЕЗ ПІДВИЩЕННЯ. Чи будуть підвищувати вартість проїзду на інших маршрутах, в КП не говорять. Кияни вже висловлюють своє невдоволення підвищенням вартість проїзду. “Краще б оновлювали самі намиста, а то їдеш як на роздовбаній возі. Та й самих водіїв не завадило б змінити! Багато хамів”, – скаржиться киянка Юліана Савич. Деякі ж побоюються, що слідом за подорожчанням проїзду в комунальних маршрутках почне підвищуватися плата і у приватних перевізників. “Цікаво, а інші перевізники теж почнуть підвищувати, посилаючись на зростання палива і подорожчання автозапчастин?” – цікавиться Андрій Положай. Однак, як запевняють приватники, підвищувати тариф на проїзд вони поки не збираються, хоч і працюють, за їх словами, в збиток. “Навіть коли проїзд у маршрутках коштував 75 копійок, і то було набагато легше, ніж зараз, коли максимальна вартість проїзду становить 5 гривень. Отриманого прибутку вистачає з працею на те, щоб купувати паливо і ремонтувати автобуси. Однак ми добре знаємо ситуацію в країні, і наскільки знизилися зарплати у людей. Тому намагаємося не підвищувати вартість проїзду. Що ж стосується покупки нових “Богданів”, то мова зараз про це взагалі не йдеться. Один новий коштує понад мільйон гривень!” – говорить Сергій Криворучко, директор однієї з компаній перевізника.
За сім гривень пасажири не поїдуть
За словами експерта з транспорту Олександра Кави, рішення підвищити вартість проїзду в комунальний маршрутках очікуване. “Рухомий склад комунального транспорту перебуває у вкрай жалюгідному стані. Тому підвищення вартості проїзду в комунальних маршрутах можна назвати вірним кроком. Це підвищить рентабельність від перевезень і дасть додаткові кошти на ремонт”, – говорить Кава. Як пояснює екс-глава міської організації перевізників “Столиця” Валерій Липецький, щоб робота перевізників була рентабельною, проїзд у маршрутках повинен складати як мінімум 7 гривень. “Проте за такі гроші пасажири просто не їздитимуть. Перевізники намагаються до останнього тримати ціни на проїзд. І якщо підвищення відбувається, то це вимушена міра. А маршрутки “Київпастрансу” нічим не відрізняються від приватних перевізників. Їм так само потрібно платити зарплату водіям”, – говорить Липецький.