Ці ефекти, як довели психологи, реально діють. Багато людей хочуть розуміти і навіть маніпулювати людьми, але це не всім дано. У цій справі головне відчувати людину. Деякі вміють впливати на людей, ще менше людей цим свідомо користуються.
Прийом: Відповідь на доброту або ефект Бенджаміна Франкліна.
Історія свідчить, що Бенджамін Франклін одного разу хотів завоювати людину, яка не любила його. Ця людина шукала рідкісну книгу, яка якраз була у Франкліна. Бенджамін дізнався про це і позичив йому цю рідкісну книгу і коли вона вернулась до власника, Бенджамін просто подякував йому. У результаті цього вони стали кращими друзями.
Як казав Франклін: “Той, кому одного разу ти зробив добро, готовий відповісти вам добром значно більшим, ніж ваше …”
Прийом: Просіть більше, ніж хочете отримати
Ефект працює практично завжди. Ви зобов’язані завищувати свої вимоги, якщо Ви потрібні людині. Спочатку ви швидше за все отримаєте відмову. Дайте час. У 95% випадків, зацікавлена у Вас людина, сама знову відгукнеться і запропонує трохи менше ніж Ви запитували, але при цьому гарантовано вище, ніж ви закладали спочатку.
Прийом: Нав’язане бажання допомогти
Прийом, дуже схожий на попередній, тільки тут трохи інший ефект. Для того, щоб пробудити в людині самостійне бажання допомогти Вам, попросіть у нього один раз те, на що він точно не піде. Отримавши відмову, Ви створили для себе людину, яка вважає себе зобов’язаним Вам. Скоріше всього він не раз самостійно звернеться до Вас з бажанням допомогти, адже всередині у нього буде почуття провини, яку ти, паганець такий, сам і породив.
Прийом: Ім’я людини, як чарівний звук.
Дейл Карнегі, автор роботи “Як завойовувати друзів і впливати на людей”, вважає, що використання чийогось імені під час розмови – неймовірно сильний аргумент. Ім’я людини – найприємніший звук для нього. Вимовляючи його ім’я, в позитивному контексті ви значно підростаючого в його очах.
Дуже добре використовувати ім’я людини з “приємними” для його вуха визначеннями. До таких відносяться “друг”, “приятель”, “хороший партнер” та інше …
Прийом: Лестощі скрізь.
Вони є скрізь і завжди. Для початку важливо зрозуміти, що якщо лестощі виглядають неприродно, то вони можуть принести більше шкоди, ніж користі.
І якщо ви лестите тому, хто має високу самооцінку, то у вас насправді більше шансів на удачу. Такі люди люблять себе і люблять лестощі і при цьому не помічають їх. А ті у кого низька самооцінка, бачать в будь-яких позитивних оцінках підступ і обман.
Прийом: Зеркало.
Хочете сподобається людині, копіюйте її. Люди з цим навиком вважається в суспільстві хамелеонами, з боку помітно, як вони постійно змінюються і підлаштовуються під кожного окремо. Тим не менш, цей навик повинен бути хоча б трохи розвинений, щоб залучати потрібних Вам людей.
Прийом: Просіть милості у втомленого.
Коли хтось втомився, вони більш сприйнятливі до всіх прохань. Причиною цього є те, що втомлена людина втомлюється не тільки фізично, а й психічно. Якщо начальник втомився, то він легко тобі дозволити доробити завтра, але доробити ти повинен обов’язково і якісно. Це додасть тобі трохи поваги в очах боса. Адже ти стримав слово.
Прийом: Починай просити по дрібниці.
Все просто, попроси небагато спочатку і тобі відкриють кредит довіри. За цим принципом люди потрапляють в залежність від соціальних рухів. Наприклад, спочатку тебе просять підтримати акцію проти вирубки лісу, ти підтримуєш, ще раз і ще. Дрібниця, але ти вже готовий дати більше. Ти готовий підтримати акцію проти вирубки лісів в далекій Танзанії або вступити в партію “зелених” і вносити внески.
Прийом: Не виправляйте людей, коли вони неправі.
Карнегі також писав у своїй знаменитій книзі, що не варто тикати носом в явну помилку людини, відразу після того, як ви її знайшли. Якщо хочете поміняти точку зору людини, то підходьте до цього акуратно. Навіть якщо перед тобою невдаха, який звинувачує в своїх бідах кого завгодно окрім себе, не варто кричати в обличчя. Погодься з ним в даний момент і поступово поміняй його точку зору. По-іншому, ти ризикуєш стати ворогом номер 1.
Прийом: Повторюйте фрази і вирази потрібних людей.
Цей принцип схожий принципом “хамелеона”, коли людина мімікою і жестами повторює людину у спілкуванні з яким він зацікавлений. Слова можуть пестити слух, якщо вони схожі на луну. Треба вимовляти те, що людина вже вимовляла, то що він чув усередині своєї голови.
Прийом: Кивок +1.
Вчені виявили, що коли люди кивають, слухаючи когось, вони, швидше за все, схильні погодитися з ним. Вони також виявили, що, коли хтось киває перед ними, людина, як папуга, повторює. Тим самим кивок стимулює згоду слухача. Все засноване на нашому улюбленому принципі імітації …