Отже, представляю вашій увазі найсвіжіші архітектурні шедеври, побудовані в 2015 році.
1. Пекінський аеропорт
Ставши найбільшим за площею терміналом Китаю, Пекінський аеропорт є одним з найбільших термінальних комплексів світу. Він складається з головного пасажирського терміналу, двох сателітів, п’ять надземних і двох підземних поверхів. З аеропорту здійснюються внутрішні та міжнародні рейси, у термінали прибувають всі міжнародні делегації та дипломатичні місії.
2. Гребля «Три ущелини»
Виміряти кількість бетону, яка може знадобитися для побудови цієї грандіозної споруди на річці Янцзи, не представляється можливим. Проект розрахований ще на 17 років напруженої роботи і в кінцевому підсумку буде представляти собою каскад з 37 річкових турбін, які забезпечать енергією добру половину Піднебесної. Загальна вартість проекту складе близько тридцяти мільярдів доларів.
3. Розширення Панамського каналу
Панамський канал був відкритий для судноплавства в 1914 році і з тих пір став справді золотою жилою для його власників. Але старий канал не здатний обслуговувати зростаючий потік морських перевезень. Тому керівництвом компанії-власника вирішено було побудувати нову судноплавну трасу, яка замінить канал в найбільш вузькому місці. Канал завдовжки 4 кілометри повністю побудований з бетону, якого пішло близько 4,4 мільйонів кубометрів.
4. Міст Порт-Манн
Міст через бухту Бей Бридж став першим у світі відразу за кількома показниками — найширший міст у світі, другий по довжині міст в Північній Америці і найскладніший канатний міст з усіх, що коли-небудь були побудовані.
5. Висячий міст Aizhai
Підвісний міст над каньйоном Деханг довжиною в 1175 метрів став найдовшою спорудою подібного роду в світі. Міст з’єднав два автомобільних тунелю, прорубаних у гірській породі.
6. Стадіон FFR Grand
Зсувним дахом на стадіоні сьогодні нікого не здивувати, але ось висувним полем поки можна. Саме таке встановлене на стадіоні вартістю в $ 552 мільйони, який побудований на південь від Парижа. FFR Grand став найбільшим стадіоном в Європі і буде також працювати в якості розважального центру.
7. Тунель London Crossrail
Наймасштабніший в історії тунель метрополітену продовжує будуватися в Лондоні і його передмістях. Близько тридцяти кілометрів тунелів з більш ніж сорока новими станціями метрополітену повністю видозмінять підхід до підземного перевезення пасажирів у столиці Великобританії.
8. Міст Гонконг-Чжухай-Макао
Міст побудований за 4 роки, і на його спорудження було витрачено близько 5,5 мільярдів фунтів стерлінгів (трохи менше 60 млрд китайських юанів). Міст розділений на шість дорожніх смуг, а підтримують його більш 5200 опор. Офіційні представники стверджують, що конструкція досить міцна, щоб витримати восьмибальний землетрус, тайфун або зіткнення з судном вантажопідйомністю до 300 000 тонн. Міст будувався двома бригадами робітників загальною чисельністю близько 10000 чоловік.
9. Шанхайська вежа
Згідно з проектом висота будівлі становить 634 метра, загальна площа — 380 тисяч квадратних метрів. 3 серпня 2013 року будівля Шанхайської вежі була добудована до рівня даху. У серпні 2014 були закінчені зовнішні роботи і почалася внутрішня обробка. У 2015 будівля офіційно відкрилася.
10. Королівська вежа в Джидді
Якщо за рахунок свого нафтового потенціалу Саудівській Аравії вдається транслювати на весь світ образ впливової і успішної країни, від якої багато що залежить, то побічною думкою королів і їх спадкоємців є ідея представити всьому світу Саудівську Аравію, як найбільш прогресивну і футуристичну точку на Землі. А що є більш наочний символ майбутнього, як не хмарочоси?
Принаймні, у це вірять автори проекту Королівської Вежі у місті Джидда, що знаходиться в західній частині Країни двох мечетей. Від першої амбітної ідеї побудувати будинок висотою в милю до закладки фундаменту минуло майже десять років – час, який вніс свої корективи у початковий план, дало любителям архітектури та професійному середовищі їжу для розуму і просто показало всім, що людське прагнення вгору, під самі хмари, воістину невблаганне.
Натхнення: nlo-mir.ru