Микола Томенко: Українській освіті необхідні реформи, а не експерименти

28 Травня 2016 09:00
Фото 112ua

Фото 112ua

На цьому наголосив під час виступу з нагоди Дня університету в Національному університеті біоресурсів та природокористування голова Наглядової ради університету, доктор політичних наук, професор Микола Томенко.

Він висловив переконання, що останнім часом в українській освіті (і в дошкільних закладах, і у школах, пту, вишах тощо) здійснювалася спроба поекспериментувати над дітьми, вчителями, батьками. «Необхідно зупинити ці експерименти і почати справжні, продумані реформи», – наголосив М. Томенко.

«Різниця між експериментом і реформою полягає в тому, що реформи роблять професіонали, які добре знають національну систему освіти, активно співпрацюють з вчителями і батьками. І коли відповідні новації спочатку активно обговорюються з педагогічним колективом, а рішення щодо запровадження їх на загальнодержавному рівні приймається після успішної реалізації «пілотних проектів» та відповідної адаптації», – вважає він.

Також Микола Томенко закликав припинити бездарні та неадекватні експерименти в Україні прикривати «європейським досвідом». «По-перше, освітні концепції у європейських країнах є доволі різні, і нам треба вибирати кращі, апробовані і сперті на наші традиції. І по друге, треба нарешті припинити думати над тим, як все оптимізовувати і скорочувати», – вважає М. Томенко.

На його переконання, передовсім зараз треба думати над якістю, змістом освіти і над здоров’ям дітей – і дошкільнят, і школярів, і студентів. «Щоб ці експерименти не призвели до того, що із садочків, шкіл та, особливо, з вишів будуть виходити психологічно покалічені змістом освіти і фізично хворі діти. Правильна освіта – це та освіта, яка в результаті дає освічених, здорових і патріотичних молодих людей», – підсумував Томенко.