Влада Києва знову заговорили про введення в транспорті єдиного квитка. У пілотному режимі його хочуть ввести для пасажирів, які користуються міською електричкою і трамваями і автобусами, які до неї примикають. Проект розпорядження про запуск новинки опублікований на сайті КМДА в розділі громадського обговорення проектів, голосування за нього триватиме до 1 червня.
Як уточнюють міська влада, мова йде про трамваях №№4, 5 на Троєщинській лінії швидкісного трамвая, яка підвозить киян до горелектрічке, а також автобусах, які курсують за маршрутами №№59, 60, 61. Варто квиток буде 6 грн.
НА ТРИ ВИДИ. Як пояснюють в Департаменті транспорту КМДА, схема така: пасажир зможе купити квиток в касі швидкісного трамвая або електрички і скористатися ним для проїзду в міській електричці, трамваях №№4,5 і автобусах №№59, 60, 61, які вже обладнані спеціальними електронними валідаторами.
“Такий квиток дасть можливість заощадити на проїзді, адже вартість проїзду в електричці становить 4 гривні, а в трамваї і автобусі – по 3. Тобто з однієї поїздки можна буде заощадити одну гривню”, – пояснили “Сегодня” в Департаменті транспорту і запевнили, що проект буде запущений найближчим часом. “Проект ще відправлений на доопрацювання. Про конкретні терміни рано говорити, але вже можна сказати, що це буде найближчим часом”, – пояснюють в КМДА.
У городян думки щодо нововведення розходяться. “А сенс у такій економії? Якщо порахувати, то в місяць така поїздка обійдеться в 370 гривень, а місячний проїзний на електричку-трамвай або на електричку-автобус коштує 260 гривень”, – підрахувала киянка Яна Малишка. “Дрібниця а приємно. Мені, наприклад, пару раз в тиждень по роботі доводиться користуватися трамваєм №4 та електричкою. І купувати проїзний на місяць взагалі не має сенсу”, – говорить Максим Кривошеєв.
ЕКСПЕРТИ. Це далеко не перша ініціатива міської влади створити єдиний квиток для поїздок в громадському транспорті. На початку цього року чиновниками активно обговорювався проект запуску єдиної електронної картки на всі види транспорту з можливістю поповнювати через спецтерміналах або каси “Київпастрансу” та метро.
Як стверджували чиновники, така система допомогла б боротися би з “зайцями” і збільшила б доходи від проїзду. Але, за словами експерта з транспорту Олександри Кави, введення єдиного квитка зараз не є першочерговою проблемою. “У Києві не вистачає близько 300 тролейбусів, автобусів і близько 200 трамваїв. Також необхідно закупити новий рухомий склад. Весь транспорт ходить з великими інтервалами. Це ті проблеми, якими потрібно займатися в першу чергу, а не запуском єдиного квитка”, – говорить експерт. І додає, що введення електронної системи для єдиного проїзду в усіх видах транспорту може обійтися в десятки мільйонів доларів, а за ці кошти можна купити близько 300 нових автобусів.
“Що ж стосується ініціативи з введенням єдиного квитка на електричку, трамвай і автобус, то, не думаю, що це масово приверне нових пасажирів. Хоча жителям Троєщини це буде вигідно”, – вважає Кава. Правда, як зізнаються в Департаменті транспорту, мова про запуск єдиного електронного квитка поки не йде.
Джерело: Сегодня