Лестощі, похвали, компліменти – де різниця?

3 Серпня 2016 16:10

2013-03-28_100427Бенджамін Дізраелі (британський політичний діяч, прем’єр-міністр уряду; романіст; граф Біконсфілд з 1876 р., кавалер Ордену підв’язки) як то зауважив: «Лестощі люблять усі». На світі тільки невеликий відсоток людей, яких лестощі не робили більш зговірливішими і більш поступливими. Люди, які хвалять, незмінно викликають прихильностi.

Комплімент задовольняє важливу психологічну потребу людини в позитивних емоціях. Але більшість компліментів доводиться чути від людей, яким щось від вас треба.Величезну кількість різновидів лестощів розробило людство за тисячоліття свого існування. Навчилися лестити положенню в суспільстві, розуму, дотепності, красі, силі і т. д. Слід завжди враховувати, чим відрізняються лестощі від компліментів: неприкритим лицемірством, прямим перебільшенням достоїнств.

Комплімент (фр. compliment) — це форма похвали, поваги, визнання або захоплення у вигляді люб’язностей, приємних слів. Компліменти допомагають встановлювати добрі стосунки з людьми. Кажуть компліменти з різних причин, зазвичай вони приносять задоволення і піднімають самооцінку. Компліменти повинні бути відфільтровані від лестощів. «Той, хто піддається лестощам, беззахисний», але люди всеодно схильні автоматично реагувати на похвали. Домагаючись духовної близькості через схвальні вирази, маніпулятори в кінцевому рахунку досягають вражаючих результатів.

До Книги рекордів Гіннесса внесено Дж.Гірард – рядового продавця, який найбільше всіх продавав автомобілів у світі. Секрет його успіху на перший погляд парадоксальний. Добру половину свого робочого часу він займався тим, що надписував і відправляв листівки. Кожен місяць по листівці кожному зі своїх більш ніж 13 тис. колишніх клієнтів. Вітальна тема змінювалася щомісяця («З днем народження», «З Новим роком», «З Днем святого Валентина» і т. д.), але написаний від руки або надрукований текст не змінювався ніколи: «Мені подобаєтеся Ви і Ваш стиль життя» – і підпис. Все. Чи міг він при використанні цієї методики мати недолік в клієнтах? Ось і виходить, що титулу «видатний продавець машин» він зобов’язаний одному єдиному маніпулятивному прийому.

1458649270_1441096056_dsc_1712

Вислуховувати компліменти люблять жінки, чоловіки і діти. Поради з використання компліментів:

  • щоб говорити компліменти, потрібно мати хоч якусь інформацію про людину; відсутність її зводить комплімент до грубих лестощів;
  • універсальна основа для компліменту (прагнення добре виглядати, домагатися успіху, користуватися повагою, визнанням, любов’ю, мати хорошу сім’ю, розумних, здорових дітей);
  • комплімент має бути коротким;
  • найефективніший комплімент – на тлі анти компліменту до себе: мені не вистачає вашої цілеспрямованості.

Приклади захисту від цих маніпуляцій: «Дякую за комплімент! Я дійсно непогано виглядаю»; «У щирості Вашій я не сумніваюся»; «Говорять, що я хороший? Ось брешуть»; «Є люди і кращі» і т.д. Якщо відразу ви не збагнули як відбити атаку, краще промовчати. Не поспішайте і не приймайте, не судіть співрозмовника, просто мовчіть. Заспокойтеся, розберіться в ситуації, а потім приймате рішення.

Джерело: