Українська колискова зазвучала по-новому

4 Січня 2017 11:58

Український гурт “Ptakha” осучаснив народну колискову “Ой, ходить сон коло вікон”. Переспівали у своєму стилі поєднавши український фольклор з електронною музикою. Це третя музична робота гурту.

“Ми хотіли “розкачати” улюблену колискову. Ця проста, спокійна, “мінімалістична” композиція. Можна віднести її до жанру “lounge music”, написали учасниці “Ptakha” на сторінці гурту у Facebook.

Групу складають чотири вокалістки. Усі, за виключенням Іри Лобанок, живуть у Львові. Вона з Дніпра. Зараз вивчає музичне продюсування у Вестміністерському університеті в Лондоні. Грає клавішному синтезаторі. Юліана Вінтюк та Ірина Семенів бандуристки. Четверта учасниця “Ptakha” Марічка Бондалієтова на інструментах не грає. Над піснями працюють дистанційно. Пишуть і продюсують їх самостійно.

Колискова “Ой, ходить сон коло вікон” на початку XX століття надихнула американського композитора Джорджа Гершвіна. Написав за її мотивами оперну арію “Summertime”. Колискову Гершвін почув у Нью-Йорку у виконанні Українського Національного Хору під керуванням Олександра Кошиця у 1929 році.

Дебютна композиція “Рута-м’ята” вийшла у січні 2016-го року. Народна пісня “Ой, чия ж то рута-м’ята” записана на Полтавщині. В червні презентували анімаційний відеокліп. Екранізувала композицію британська аніматорка Сімран Фул.

“Рута-м’ята” містична і дуже дівоча. Чудово поєдналася з електронікою. Спільна робота над аранжуванням тривала всього дві репетиції. Ілюстраторка сама звернулась до нас сама з пропозицією співпраці. Сподобалась наша аудіоробота. Ідею кліпу розробляли спільно. Робота тривали близько трьох місяців. В основі сюжету лежить українська легенда про мавку. Це лісова істота в образі гарної дівчини, яка приманює до себе хлопців та веде за собою в ліс. Ми орієнтовані не лише на українську публіку. Але нам важливо через свою творчість розповідати про українську культуру”, – каже Юліана Вінтюк.

У квітні “Ptakha” презентували другу пісню “Ізпрежди Віка”. Вона розповідає про староукраїнські уявлення щодо створення світу. “Ми використали нехарактерне для української народної музики поліфонічне багатоголосся. Коли кожен голос веде свою незалежну мелодичну лінію. Цей прийом називають контрапунктом. З кожною новою піснею ми усе більше рухаємося у бік електронної музики”, – додала співачка.

Джерело: Gazeta.ua