На ринку таксі в Києві почався переділ

16 Лютого 2017 15:37

На ринку таксі в Києві почався переділ – мобільні додатки на замовлення авто, які з’явилися не так давно, стали відтягувати на себе клієнтів класичних диспетчерських служб. Останні терплять через це збитки і багато хто вже змушений виставляти свій бізнес на продаж, пише UBR.

Як розповів глава Української таксомоторної асоціації Андрій Антонюк, в кінці 2016 року року в Києві продавалося до сотні служб, але позбутися від них вийшло далеко не у всіх – пройшли лише одиничні угоди.

“Компанії продавалися за ціною від 1 тис. до 20 тис. доларів. Їх могли купити, наприклад, за “красиві” номер і назву. Але потенційних покупців дуже мало, тому багато служб змушені просто закриватися”, – говорить Антонюк.

У Києві замість 300 компаній до осені може залишитися не більше 100.

Цю тенденцію підтвердили і в самих службах таксі. При цьому зазначивши, що в інших містах України поки що не все так погано – там не така гостра конкуренція, що дозволяє філіям київських диспетчерських служб привільно відчувати себе в регіонах.

“У столиці ж замість 300 компаній до осені може залишитися не більше 100. Конкуренція, яку створили мобільні додатки, багатьом виявилася не під силу. Свій шматок пирога новачки вже відхопили, і поки не наб’ють клієнтуру і водіїв – не зупиняться”, – зазначив адміністратор однієї зі столичних диспетчерських служб.

Через збитки “класичні” служби таксі вирішили істотно не знижувати підняті на новорічні свята розцінки. Лише деякі трохи переглянули свої тарифи, а й вони знизили їх не пропорційно святковій націнці. Так, якщо вартість за кілометр на Новий рік була вище звичайної в середньому на 30-50 копійок, то зараз її опустили лише на 15-30 коп.

На сьогоднішній день тариф на подачу машини перевезеннями таксомоторів службами становить близько 40-50 грн, а вартість кілометра шляху може варіюватися від 4 до 20 грн. “Подачу менше 35 грн навряд чи хтось ставить. А ціна за кілометр в середньому становить 12 грн”, – говорить Антонюк.

Таксисти ставлять пастки

Нинішня аномальна погода лише погіршила становище таксистів. Морози на тарифи сильно не впливають, а ось націнка “на сніг” є у всіх служб – становить вона, як правило, 5 грн/км понад стандартної вартості. Але кількість замовлень зараз трохи впала (ця тенденція простежується щороку в січні-лютому) і тому мало хто піднімає тарифи навіть з урахуванням подорожчання палива на 1-2 грн/л.

А ось водіїв менше не стало – зараз машини приїжджають практично завжди (крім ранкових годин пік). Вивіз замовлень досить високий. Особливо, у онлайн-агрегаторів. Як розповіли в “Яндекс.Таксі”, попит досить сильно пов’язаний з погодою – чим вона гірша, тим більше охочих дістатися до пункту призначення з комфортом. А коли попит перевищує пропозицію (в будь-який час, не обов’язково взимку) починає діяти підвищувальний коефіцієнт.

“Так як попит неоднорідно розподіляється по місту, наявність коефіцієнта і його розмір залежать від району. Це зроблено для того, щоб залучити додаткових водіїв на лінію, і щоб ті, кому дійсно важливо виїхати скоріше, могли це зробити. Користувач бачить, коли діє коефіцієнт, і може погодитися їхати за такою ціною або почекати, поки вона опуститься”, – розповіла менеджер зі зв’язків з громадськістю “Яндекс.Україна” Ольга Гриценко.

12194766084_3db15c1a5d_kЧим гірше погода – тим популярніше таксі. Фото: East Midtown / Flickr

Що примітно, самі водії активно переходять на роботу до таксі-агрегаторів і працюють через мобільні додатки. Деякі з таких служб тільки недавно зайшли на наш ринок і заманюють доплатами за замовлення не лише таксисти, а й пасажирів.

А пасажири стали досить вимогливі до служб. Якщо не подали машину, вона приїхала брудна і т. д. клієнт може просто розвернутися і піти в іншу службу.

Як зазначив нам Андрій Антонюк, щоб залишатися на плаву, деякі традиційні служби почали вводити і у себе можливість замовлення таксі онлайн. Але гарний мобільний додаток коштує не менше 50 тис. доларів, і далеко не всі потягнуть такі інвестиції. Та й така функція в разі роботи лише для однієї конкретної служби не є панацеєю.

“Клієнти все активніше замовляють таксі саме онлайн. Якщо ще рік тому таких було 5-10%, то зараз їх вже в два рази більше. Деякі оффлайн-служби навіть почали співпрацювати з агрегаторами за певний відсоток від замовлень, аби залишитися на плаву. І частка онлайн-замовлень на ринку буде тільки збільшуватися. Вже зараз на нього непросто завести навіть новий додаток, на який інвестор готовий витратити близько 3 млн грн”, – зазначив Антонюк.

Джерело: Сегодня