Часта причина розчарувань і конфліктів – в тому, що компанії та їхні клієнти наповнюють одні і ті ж слова відмінними смислами. З цим ми зазвичай стикаємося при придбанні якихось послуг, потрапляючи на вудку маркетингових прийомів. І хоча багато хто вже навчені, що вибір “найкращого” тарифу від мобільного оператора, “дешевого” квитка або сервісу “все включено” аж ніяк не рятує від додаткових витрат, які спливають по ходу користування послугою, все одно заковтують наживку. А буває і найобразливіший варіант: мати в списку сплаченого щось приємне для себе, але навіть не здогадуватися про це! У всіх випадках вихід тільки один – читати умови договорів і попередження на ресепшені і не соромитися розпитувати у менеджерів подробиці.
“ДЕШЕВІ” РЕЙСИ І ДОДАТКОВИЙ СЕРВІС
Припустимо, ми з вами вирішили злітати в Будапешт (або будь-яке інше місто), але при цьому нас ніяк не можна назвати досвідченими мандрівниками. Ми бронюємо квитки на одному з сайтів і чисто з цікавості натискаємо на “Умови перевезення”. І читаємо наступне:
В ПОВІТРІ. “За спеціальними цінами зараз можна знайти дуже вигідні, дешеві квитки, – говорить директор агентства “Магазин горящих путівок” Анна Барабаш. – Але можливо, в ціну буде входити тільки сам переліт і ручна поклажа”.
Припустимо, без їжі на борту літака ви ще якось перетерпите (хоча, тут дивлячись куди летіти). Але що робити з багажем? За нього доведеться доплачувати в аеропорту – причому за такими тарифами, що в підсумку цей “економний” політ виявиться дорожче “неекономного”. У таких випадках дешевше сплатити багаж ще при покупці квитка.
З іншого боку, якщо ми з вами летимо кудись на вихідні, щоб просто побродити по красивому місту, то навіщо нам платний багаж? “Цим вигідно користуватися туристам, які, наприклад, летять недалеко і на недовгий час”, – каже Анна Барабаш.
Припустимо, ми вирішили не гнатися за найдешевшими квитками, і летимо з тими, у кого в вартість входить і багаж. Але у кожної авіакомпанії свою думку з приводу того, що можна провозити безкоштовно. Хтось міряє це в кілограмах без обмеження кількості місць, хтось рахує місця. Все це вимагає уточнення заздалегідь – так само як і перелік речей, які дозволяється понаднормово і без додаткової плати брати з собою в салон. Наприклад, у різних авіакомпаній туди можуть входити: дамська сумочка/портфель, папка для паперів, букет квітів, парасолька, тростка, куртка/пальто або плащ, друковані видання для читання в польоті, мобільний, фотоапарат, камера, ноутбук, дитяче харчування, необхідні в польоті ліки.
ПО РЕЙКАХ. При поїздках на залізниці ми часто навіть не здогадуємося, що можемо мати за куплений квиток. Наприклад, сформована у нас десятиліттями традиція, коли на під’їзді до кінцевої станції у купе провідника вишиковується черга пасажирів з постільною білизною в руках – зовсім не в дусі правил “Укрзалізниці”. Збирати ліжко – прямий обов’язок провідника. Більш того: ви можете попросити його застелити вам її, це також входити у вартість проїзду.
Сюрпризи. Навіть для потягів є маловідомі можливості
КОЛИ ВКЛЮЧАТЬ ВСЕ
“Я зазвичай рекомендую брати “все включено”, – говорить співробітник компанії Join UP! Катерина Артюх. – Як правило, це виходить економніше, з урахуванням вартості харчування в ресторанах за межами готелю”. Адже готель може розташовуватися в місці, бідному інфраструктурою, або навіть на острові, де, крім готелю, взагалі ніякої цивілізації немає.
БАР. Одна з небезпек для слов’янської душі криється у взаєминах з баром. Навіть якщо ви купили путівку “все включено”, є різні схеми поповнення бару і різні підходи до оплати випитого.
“Якщо бар в номері наповнений – пошукайте десь листок з попередженням про те, за що стягується плата, або уточніть у адміністратора, – радить Катерина Артюх. – У будь-якому випадку готель зобов’язаний про все поінформувати постояльця”.
МІНІМАЛЬНЕ. “Якщо ми розуміємо, що мета нашої поїздки – подивитися місто, а не сидіти в готелі, то, швидше за все, ми виберемо готель з харчуванням “сніданки” або зовсім без нього, – розповідає Анна Барабаш. – У такому разі ціна буде вигідною – тільки за проживання”.
Але стежте: для кожного класу готелів є певний базовий набір послуг, відмовитися від яких можна (наприклад, від прибирання в номері), але дешевше проживання від цього не стане. З іншого боку, деякі безкоштовні послуги за гроші надаються в кращій якості, наприклад Wi-Fi.
http://ukr.segodnya.ua/life/lsociety/tayny-dorozhnogo-servisa-chto-vhodit-v-stoimost-uslug-i-kak-ne-pereplachivat-v-poezdkah-976043.html