Працівник адаптовується на новій роботі 40 днів

8 Червня 2017 13:23
www.chasipodii.net

www.chasipodii.net

“Працевлаштування на новій роботі, знайомство із новим колективом для кожної людини це невеликий стрес. Доведено, що адаптаційний період у працівника на новій роботі триває 40 днів. Не хвилюйтеся, якщо минув тиждень-два, а ви й далі як не у своїй тарілці”, – каже столичний психотерапевт медичного центру “Достомед” Валентина Паробій.
Яким має бути перший робочий день?
У великих компаніях людина із відділу персоналу ознайомлює нового працівника із правилами, уставом фірми, колективом. Показує робоче місце, кабінети, кухню. У невеликих фірмах це може зробити керівник. Але часто усе треба робити самому. Знайомтеся по черзі з усіма, усміхайтеся, поводьтеся стримано і ввічливо, обов’язково запам’ятовуйте імена і посади. Не намагайтеся усім сподобатись, це можуть сприйняти як нещирість. Якщо в офісі є звичка пригощати співробітників з нагоди працевлаштування, обов’язково це виконайте. Жалітися керівництву на колег – у крайньому випадку. Якщо колектив недолюблює шефа, а він вам симпатизує – залишайтеся при своїй точці зору, але не доводьте її більшості, не сперечайтеся.
У перші робочі дні посилено працювати чи спілкуватися із колегами?
– Дотримуйтеся золотої середини. Біографію розповідати не треба, але і відмовчуватися не варто. Відповідайте на запитання, задавайте зустрічні. Якщо є спільна кухня — намагайтеся в перші дні її відвідати, поділитися їжею — принести щось смачненьке, чи разом сходити з колегами в кафе. Спільні обіди зближують. Посилено працювати теж не вийде – у перші дні потрібно ознайомлюватися з новою роботою, обов’язками. Не соромтеся задавати запитання щодо поставлених завдань, розпитуйте навіть про дрібниці — де брати воду для кави, як вмикати принтер. Можете звернутися до секретарки, зазвичай вона в курсі усіх справ. З перших днів не виділяйте собі одного-двох працівників як потенційних друзів, спілкуйтеся однаково з усіма. Зорієнтуйтесь, хто є лідером колективу, спробуйте зблизитись з ним. Буває, нового працівника беруть на місце пенсіонера чи жінки, яка пішла у декретну відпустку. Увесь колектив насторожено ставиться до нового колеги, порівнює з попереднім. Не намагайтеся копіювати звички і правила тої людини. На чиєсь порівняння м’яко скажіть: “Я не він чи не вона. У мене власний характер і правила поведінки”.
Як одягатися?
Дрес-код на фірмі обговорюють ще на співбесіді. Якщо ж стиль одягу вільний, все одно надавайте перевагу діловому чи так званому повсякденному. Головне, щоб ви виглядали чисто і акуратно. Не виділяйтеся, не витягуйте з шафи найдорожчі речі. Ніякої масивної біжутерії, сексуальних декольте, чи джинсів з низькою посадкою.
Як поводитися, якщо особи протилежної статі фліртують?
Якщо в одностатевому колективі з’являється хоча б один представник протилежної статі, продуктивність підвищується на 70%. Бо всі хочуть показати себе з кращого боку. Сексопатологи кажуть, що навіть заміжні дами прагнуть подобатися співробітникам. У “змішаних” колективах завжди присутній флірт, який сприяє здоровій конкуренції, творчому підходу до роботи. Якщо флірт нав’язливий чи вам неприємний — м’яко відмовтесь, поясніть причину.
Часті перекури можуть не подобатися керівництву. Що робити, коли колеги кличуть туди кожні півгодини?
Перші 2-3 дні погоджуйтеся, якщо палите. Потім поступово відмовляйтеся, можна з гумором: “Сьогодні жінка заборонила” чи “Здоров’я не дозволяє “. Різкий бойкот дій колективу може викликати спротив, а то і ворожість. На роботі часто пліткують. Не підтримуйте такі розмови. Якщо питають думку про людину, якої зараз нема, скажіть: мені незручно про це говорити.
У яких колективах найлегше адаптуватися — великих чи малих, там де більше жінок чи чоловіків?
Найсприятливіша атмосфера у невеликих фірмах, де персонал різного віку, статі. Суто жіночі або чоловічі колективи мають як плюси, так і мінуси. У жіночому бувають стерті грані між особистим та професійним. Працівниці знають проблеми одна одної, жінка-керівник виступає в ролі матері. Їй важко дати наганяй підлеглим. Родинна атмосфера негативно відбивається на виробництві. У чоловічих колективах підвищена конкуренція, але мало психологічної розрядки.

Джерело: gazeta.ua