Новий навчальний рік розпочався. Й чимало батьків роздумують — коли краще віддати дитину до музичної школи. Чи не заважатиме це навчанню в “основній” школі? Чи не буде зайвим навантаженням для дитини?
Говоримо про це з Наталією Власовою, психологом.
— Відомо, що Моцарт почав грати на фортепіано у віці трьох років. Звісно, не всі народжуються музичними геніями. То коли краще починати навчання музиці для сучасних дітлахів?
— Загалом, на думку психологів, найкращим періодом для початку музичної освіти є вік у 6-7 років. Це так званий сенситивний вік для розвитку музичних та художніх здібностей, який триває від 6 до 10 років. Саме в цей час бажано віддавати дітей до музичних та художніх шкіл. Дуже важливо не упустити цей час, а вдвічі важливо, якщо дитина проявляє інтерес. Тому, якщо бачите зацікавленість і меєте можливість (дуже добре, якщо вдома є якийсь музичний інструмент), відведіть дитину на прослуховування. Як правило, музичні школи проводять відбір, і якщо у дитини є музичний слух та технічні дані, вже у 6 років можна відвідувати підготовчий клас.
Крім того, у молодшому шкільному віці бажано відвідувати з дитиною музичні заходи — концерти у філармонії, дитячі вистави у театрі. Це формує гарний музичний смак з дитинства. Загалом, дитина має бути обізнаною з мистецтвом балету та опери, симфонічної музики, цирку. Доречно ознайомити її з музичними інструментами — можливо, вона обере щось собі до душі.
— А як підходити до вибору інструменту?
— На сьогодні найрозповсюдженішими інструментеми є фортепіано та скрипка. Проте дитина може піти на духові інструменти, гітару, акордеон чи баян тощо. Словом, до чого лежить душа. У багатьох музичних школах практикують варіант, коли дитина має основний інструмент (наприклад, фортепіано) та додатковий (за вибором).
фото reutov.net
— Кажуть, заняття музикою покращують математичні здібності…
— Це доведений факт, адже насправді музика підпорядковується чітким математичним законам.
Крім розвитку слуху, музична освіта ще й розвиває дрібну моторику рук (звідси — кращий розумовий розвиток), пам’ять та увагу, посилює зв’язки між півкулями (адже працюють обидві руки одночасно), навчає зосередженості.
Крім того, завдяки музиці можна підкоригувати деякі небажані риси характеру — сором’язливість або надмірну активність. У першому випадку дитина стане впевненішою у собі, виступаючи на академ-концертах. У другому — музичні вправи скерують надмірну енергію у потрібне русло.
Джерело: dobryjlikar.com