Хоча усі банки застерігають своїх клієнтів, щоб ті не розголошували особисту інформацію незнайомців, які представляються співробітниками банківських установ і контролюючих організацій, але багато хто потрапляє в цю пастку. Як уберегти себе від подібних ситуацій, розповідає Na chasi.
В останні роки не зменшується кількість шахраїв, які представляються співробітниками банківських установ або контролюючих організацій і вимагають додаткову інформацію про клієнта.
Представники двох державних банків, «ПриватБанк» та «Ощадбанк», поділилися своїми рекомендаціями про те, що необхідно знати, щоб не потрапити в пастку.
Ситуація 1 — телефон атакують дзвінки і SMS з невідомого номера, а на тому боці представляються співробітниками банку.
Справжній банк ніколи не буде використовувати приховані номери або невідомі мобільні номери для дзвінків своїм клієнтам. Всі номери колл-центрів є загальновідомими, і вони представлені на сайті банку.
Відправлення великої кількості нібито сервісних SMS від «банку», які щоразу надходять у новий діалог або з іншого мобільного номера, теж є ознакою шахрайства. Справжній банк відповідає з одного-двох номерів, які здебільшого вам давно відомі.
Банки можуть користуватися Viber або власним чат-додатком з мобільного клієнт-банку, але вони не будуть спамити вас безліччю SMS-ок з різних номерів.
Коли співрозмовник (співробітник банку) не може відповісти на прості запитання, наприклад, назвати номер вашої картки, і оперує поняттями типу «ваша основна карта» та ін., це повинно вас насторожити. У співробітника банку перед очима є вся інформація про вас, окрім PIN-коду.
Ситуація 2 — співрозмовник від імені банку починає залякувати або погрожувати штрафом, блокуванням онлайн-доступу до послуг та іншими санкціями.
Така ситуація виникає, коли шахраї намагаються вас залякати, змусити діяти швидко і не роздумуючи. Поспішати не варто, не можна надавати невідомому «представнику» ваш PIN- або CVV2-код, або код з SMS-повідомлення, що надійшло на телефон.
Ситуація 3 — подзвонили і пообіцяли гарантований виграш від свого банку.
Банки ніколи не проводять розіграші з гарантованими призами, не пропонують 100 грн в обмін на інформацію про клієнта або не просять «якомога швидше заповнити анкету».
Ситуація 4 — прийшло SMS від банку, але там є помилки.
Якщо ваше прізвище, номер рахунку, назва міста або ваше ім’я написані з орфографічними помилками, швидше за все, це спроба шахраїв встановити з вами контакт і отримати у відповідному повідомленні дані про вас. Нічого не відправляйте.
Якщо в імені відправника назву вказано невірно (наприклад, «Ощдабанк»), будьте уважні. Коли очі пробігають такий напис, мозок сам складає букви в правильному порядку, щоб отримати знайоме слово. Цим прийомом часто користуються шахраї.
Ситуація 5 — безперервно телефонують «з банку», особливо ввечері.
Таку схему часто використовують зловмисники, які намагаються перехопити дані SIM-карти. Найчастіше клієнти банку отримують багато настирливих дзвінків із незнайомого номера, зазвичай ввечері. Це змушує їх вимикати телефон, а вже вранці вони виявляють, що їхній номер присвоїли собі злочинці, і з його допомогою вкрадено гроші.
Мета телефонної «атаки» проста: створити 7-годинний період неактивності SIM-карти, щоб в мережі одного з найпопулярніших операторів мобільного зв’язку обійти систему ідентифікації клієнта, дізнатися секретний код PUK і привласнити номер. У разі, якщо подібне відбувається з вашим фінансовим номером, варто блокувати доступ до своєї карті відразу, як тільки почалася «телефонна атака».
Будьте обережні і з наданням ствердних відповідей в голосовому режимі невідомим, які представилися співробітниками банку. Запис вашого голосу може використовуватися для підтвердження операцій з картою в разі її клонування.
І не забувайте: якщо ви втратили гаманець з картками або смартфоном, негайно телефонуйте на гарячу лінію банку або зверніться до відділення, щоб блокувати доступ до карток якомога швидше, поки зловмисники не встигли скористатися грішми на вашому рахунк