Про це вона сказала на прес-конференції після репетиції з учасниками музичного перформансу в четвер, 29 березня, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“Панк-опера “Повітря” – це подарунок Франції Україні, але він має пов’язувати того, хто дарує, і того, хто його приймає. Цей зв’язок простежується у музиці: це французький твір, але в нього вплетені українські мелодії, зокрема мотиви “Щедрика. Моя участь у виставі – це частина подарунка, це символ зв’язку між нашими народами. І те, що посол Франції візьме участь у відкритті фестивалю не як дипломат, а як музикант, – це теж частина символіки”, – сказала Дюмон.
Відповідаючи на запитання кореспондента агентства, вона зазначила, що вперше бере участь у подібному вуличному музичному перформансі “і, можливо, востаннє”, але для неї це важливо, тому що там ідеться про такі цінності, як свобода, рівність і братерство, які французи зробили своїм гаслом і які для них багато важать.
За словами Дюмон, вагомим аргументом для участі у спільному французько-українському перформансі для неї став його формат.
“Вуличне мистецтво є демократичним, це мистецтво для всіх, тому ми хотіли б бачити на виставі в суботу якомога більше киян. “Французька весна в Україні” дуже важлива для французів, сподіваюсь, для українців теж”, – сказала посол.
Композитор П’єр Тійуа, який написав музику спеціально для вистави “Повітря”, розповів, що зробив це на замовлення посольства Франції та Французького інституту і працював протягом трьох місяців “удень і вночі”.
За його словами, коли посол Дюмон зазначила, що теж готова зіграти, ця ідея йому сподобалася.
“Я вважаю, що це дуже добре, адже культура є одним з головних рушіїв дипломатії, тому що не можна займатися політикою, розвивати економіку, якщо не думати про культуру”, – переконаний композитор.
Тійуа розповів, що головна ідея його твору – весна пробуджується, і це призводить до пробудження свідомості, тому він прагнув використати в ньому енергетику і розмаїття поглядів як окремих учасників перформансу, так і музичних колективів, зокрема гурту Dakh Daughters, “Нової опери” та Національного президентського оркестру.
Режисер вуличної вистави “Повітря” Влад Троїцький у свою чергу зазначив, що і у музиці, і у візуальних образах цього твору багато провокативності. За його словами, якщо люди не будуть постійно замислюватися над ідеями свободи, рівності й братерства, то ці поняття доволі легко девальвуються і перетворюються на свою протилежність.
“Це не розважальний проект, хоча музика дуже крута, і вона “качає”. Поєднання всіх складових цього проекту – і “Нова опера” зі своєю естетикою, абсолютно шалені дівчата з Dakh Daughters, військовий оркестр, вільний композитор-француз, естет-диригент з Люксембурга – це теж свобода. Як у цьому знайти гармонію? Сподіваюсь, ми це побачимо і почуємо в суботу”, – резюмував він.