Полювання за особистими даними: на які хитрощі йдуть корпорації, щоб залізти в наше життя

29 Березня 2018 15:15

Після скандалу з найбільшим витоком персональних даних користувачів Facebook люди в усьому світі всерйоз задумалися про безпеку особистої інформації. Особливо насторожив той факт, що особисті дані використовувалися для маніпуляції громадською думкою і впливу на вибір людини.

ФАКТ. У березні завдяки розслідуванню The Washington Post і Guardian стало відомо, що компанія Cambridge Analytica мала доступ до даних 50 млн користувачів соціальної мережі Facebook. Пізніше з’ясувалося, що саме ця фірма організовувала виборчу кампанію президента США Дональда Трампа, а також кампанію з виходу Британії з Євросоюзу. Отримані незаконним способом дані використовували для створення політичної реклами, яка дозволяла маніпулювати думкою виборців.

НЕБЕЗПЕЧНІ ДОДАТКИ. Все почалося з додатка під назвою «Твоє цифрове життя», яке становило психологічні портрети користувачів Facebook. Щоб додаток працював, користувач надавав йому доступ до постів у соцмережі, особистих даних, а також особистих даних друзів. Таким чином були зібрані дані більш ніж 50 млн користувачів. Ці дані пізніше були передані декільком компаніям.

Утім, у Facebook достатньо й інших додатків, які запитують доступ до особистих даних користувачів. Досить популярні останнім часом були різні тести, які пропонували порівняти вас з відомою людиною або твариною, складали колаж з часто використовуваних вами слів, визначали ваш тип характеру або прогнозували майбутнє. Усі ці додатки запитували доступ до особистих даних, а довірливі користувачі погоджувалися.

ШПИГУН У ТЕЛЕФОНІ. Ще один метод збору і викрадення персональних даних стосується використання додатків у наших смартфонах. Наприклад, до топ-10 найпопулярніших додатків в українському AppStore входить додаток GetContact. Згідно з інформацією про програму, його встановили вже понад 5 мільйонів разів.

Підвищений інтерес до додатка викликала одна з його функцій, яка дозволяє побачити, як ви підписані в телефоні ваших знайомих. При встановленні програми користувач ставить галочку на угоді, даючи розробникам право ділитися будь-якою особистою інформацією з третіми сторонами. Таким чином додаток отримав доступ до мільйонів телефонних книг, акаунтів у соціальних мережах, фото, записів дзвінків, IP-адрес.

ВИСНОВОК. Розробники шпигунських програм найчастіше грають на цікавості людей, які добровільно дають доступ до особистих даних в обмін на цікавий контент. Тому, перш ніж встановлювати черговийрозважальний додаток або проходити тест у соціальних мережах, подумайте, чи варто воно того. Отримані дані розробники можуть використовувати не тільки для розсилки спаму, рекламних дзвінків або агітаційної кампанії. Вони можуть бути використані для злому корпоративних мереж і навіть вірусних атак.

https://uk.etcetera.media/polyuvannya-za-osobistimi-danimi-na-yaki-hitroshhi-ydut-korporatsiyi-shhob-zalizti-v-nashe-zhittya.html