Чай чи кава? Вчені з’ясували який напій корисніший для жінок

2 Квітня 2018 17:14

Вивчивши напої, вчені дізналися, що один з них впливає на статеві гормони і активність ракових генів.

Дослідження провели вчені з Швеції. Їм вдалося проаналізувати вплив популярних напоїв на здоров’я жінок.

Виявилося, що деякі з них можуть викликати активність тих генів, які пов’язані з розвитком злоякісних новоутворень. Схоже епігенетичні зміни можуть відбуватися через факторів навколишнього середовища, харчування, якості води, куріння.

Шведські дослідники вирішили з’ясувати наскільки чай і кава впливають на зміни в генах. Для цього вони досліджували геномні карти 3000 європейців обох статей. Вчені виявили, що вживання чаю викликає епігенетичні зміни тільки у жінок, ніяк не впливаючи на чоловіків.

Причому найбільше була порушена активність тих генів, які пов’язані з раком і виробленню естрогену (жіночого статевого гормону). А от кава ніяких епігенетичних змін не викликала.

Зазначимо, що численні досліди показали, що біологічно активні речовини, які в надлишку містяться в цих гарячих напоях, здатні знижувати ризик смертельних захворювань і мають протизапальну дію на організм.