Одразу кілька «новацій» у сфері житлово-комунального господарства підготували киянам. Насамперед, уряд своєю постановою з 1 травня поточного року змінив порядок призначення житлових субсидій. Другою новацією стала довгоочікувана заміна постачальника послуг із гарячого водопостачання та централізованого опалення.
Вже на початку місяця киян, які отримують субсидію, чекає не надто приємний сюрприз: субсидії за попередній місяць у червневих платіжках відображено не буде. Нарахують її у наступних квитанціях на сплату житлово-комунальних послуг.
– Наразі розпочато процес нарахування субсидій за новим порядком, – повідомив заступник директора департаменту соціальної політики КМДА – начальник управління пільг, державної та регіональної допомоги Максим Бученко. – У зв’язку з тим, що з технічних причин Міністерством соцполітики не було коректно допрацьовано програмне забезпечення, у платіжках за травень громадяни отримають 100-відсоткове нарахування. Після перепризначення житлової субсидії усім, хто підпадає під автоматичний перерахунок, організаціями, що надають послуги, буде здійснено перерахунок на наступні місяці, і в споживачів з’явиться переплата, яку можна буде використати на зменшення обов’язкового платежу.
Водночас зі змінами порядку нарахування субсидій у столиці зміниться і кількість домогосподарств, які її отримують. Наразі житловими субсидіями в Києві користуються 300 тисяч домогосподарств – чверть усіх киян. Близько 70 відсотків сьогоднішніх «субсидіантів» можуть і надалі розраховувати на допомогу держави. Решті – 30 відсоткам – запропонують підтвердити своє право на субсидію. З новим пакетом документів в органах соціального захисту чекають орендарів житла та внутрішньо переміщених осіб. Не обійдуть увагою і родини, субсидію яким було призначено не на всіх зареєстрованих, а тільки на фактичних мешканців, а також сім’ї, в яких живуть непрацюючі люди працездатного віку, де або відсутні доходи, або вони менші за мінімальну зарплату.
Подавати нові документи доведеться і тим киянам, у кого відбулися зміни у складі сім’ї протягом останнього року. На контроль візьмуть і боржників – сім’ї, які станом на травень 2018 року мають понад двомісячну заборгованість за житлово-комунальні послуги, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, і які не погасять її до червня 2018 року.
У червні кияни вперше отримають платіжки від нового виконавця послуг із опалення та гарячої води КП «Київтеплоенерго» – саме воно з 1 травня є надавачем послуг із гарячого водопостачання та централізованого опалення в Києві. Тому в квитанціях за травень крім звичного переліку послуг (утримання будинків та прибудинкових територій, водопостачання та водовідведення), будуть також послуги від «Київтеплоенерго» – централізоване опалення та гаряче водопостачання. Також в єдиній квитанції кияни отримають інформацію про борги, які вони накопичили з послуг «Київенерго» за ті періоди, коли компанія здійснювала постачання таких послуг. Тобто, квитанція в червні матиме чотири блоки, по яких людина може сплатити за всіма обсягами комунальних послуг.
– Скористатися цією квитанцією кияни можуть, сплачуючи будь-яку послугу окремо або всі послуги разом, – каже Андрій Щербина, в. о. генерального директора комунального концерну «Центр комунального сервісу». – Роз’яснення по всіх послугах можна отримати в центрах комунального сервісу. І навіть, при потребі, зробити перерахунки.
«Київтеплокомуненерго» скористалося можливістю укласти публічну угоду, тож будь-який споживач, отримуючи послуги від цього підприємства та сплачуючи за них, приймає її умови. Практика публічного договору, як правило, застосовується там, де величезна кількість особових рахунків, і де фізично неможливо за короткий час переукласти договори.
В Києві близько 900 тисяч особових рахунків. Тому сьогодні немає потреби для фізичних осіб переукладати договір. Тобто, люди, як і раніше, будуть отримувати послугу і нарахування за неї, за винятком хіба що того, що змінюється виконавець. Втім, це не стосується юридичних осіб, яким потрібно укласти договори з новим постачальником.
Якщо ж людина бажає укласти індивідуальну угоду в письмовому вигляді, вона може звернутися до будь-якого відділення Центру комунального сервісу. Вони знаходяться в приміщенні ЖЕКів, які надавали послуги. Вичерпний перелік точок прийому можна знайти на сайті ЦКС. Вони мають зручний графік роботи – з 8.00 до 20.00 щодня і з 9.00 до 16.00 в суботу.