Камерний акторський ансамбль у складі Ірини Мельник, Олександра Бегми, Гелени Сергутіної та Дмитра Завадського в кращих традиціях психологічної театральної школи гратимуть виставу «Примари».
за п’єсою Генріка Ібсена режисера і автора інсценізації, художника-постановника і художника по костюмах Поліни Медведєвої на престижному Единбурзькому міжнародному театральному фестивалі The Fringe – 9, 10 та 11 серпня в PASS Theatre в розділі «Drama».
Единбурзька версія стане експериментом мінус-прийому – витончена психологічна структура позбавляється декораційних підпірок, залишаючи місце чистій психофізиці взаємодії.
Розпад буржуазної родини, спадковість, привабливість і одночасно відторгнення материнських територій – всі ці улюблені сюжети драматургії початку століття по-новому звучать в оновленій Україні.
THE FRINGE – це міжнародна платформа для того, щоб представити свою роботу всій теаральній індустрії, пресі, міжнародної публіці. Як правило, після театрального серпня в Единбурзі для учасників фесту наступає дуже інтенсивний вересень: дзвінки, листи, переговори, за підсумками яких трупа вже може сказати, вдало вона виступила в Единбурзі чи не дуже. «Виступити в Единбурзі – це на практиці довести, що ти є в індустрії», – кажуть учасники «Фрінджу».
У Києві вистава «Примари» за п’єсою Генріка Ібсена грається в інтер’єрах особняка Леоніда Родзянко – одного з добре збережених в цьому місті шедеврів art déco.
У виставі Поліни Медведєвої майже немає декорацій, але матеріал п’єси ідеально вписаний в існуючі інтер’єри: химерні вигини рослинних орнаментів і розписів стель відрізняють цей будинок від традиційних уявлень про житло в тій же мірі, в якій буржуазна сім’я початку століття в описі Ібсена відрізнялася від християнських канонів чесноти.
Над виставою працювали: режисер і автор інсценізації, художник-постановник і художник по костюмах Поліна МЕДВЕДЄВА. Актриса МХТ ім. Чехова, була однією з улюблених учениць Олега Єфремова і грала в багатьох його пізніх виставах («Валентин і Валентина», «Московський хор», «Три сестри», «Сірано де Бержерак» тощо). У Москві Поліна Медведєва працювала з найбільшими сучасними режисерами психологічної школи – Львом Додіним, Петром Фоменком, Міндаугасом Карбаускісом, Юрієм Бутусовим. Іконічні ролі Ірини в історичній виставі «Три сестри» Немировича-Данченка (вистава 1943 р., введення 1985 р.) та Ірини в «Трьох сестрах» (1997 р. – одна з останніх вистав Єфремова) назавжди вписали Поліну Медведєву в історію МХТ. Для режисерського дебюту Поліна Медведєва свого часу обрала п’єсу «Самотні» Г. Гауптмана. Рецензенти часто згадують про її хореографічну культуру і професійну балетну освіту, наприклад, у зв’язку з нещодавньою київською виставою «Серце Ніжинського».Роль Освальда в «Примарах» режисер в інтерв’ю рифмує з долею танцівника Ковент-Гарден, українця Сергія Полуніна.
Художник по світлу: Володимир Прудкін, переклад субтитрів: Дмитро Дроздовський
У виставі звучить музика Олександра Бегми та ембієнтні шуми (премія «Київська пектораль-2017» в номінації «За найкращу музичну концепцію вистави»).
Щодо історії вояжів українських митців на Единбурзький фестиваль, то вони були різними в різні роки: більш чи менш успішними, більш чи менш насиченими. Були й майже десятиліття без українського театру на единбурзьких підмостках.
Проте, нині – це вже новітня історія з абсолютно іншим бекграундом нашої присутності в шотландській столиці. Тож, виставу «Привиди» Г. Ібсена в постановці Поліни Медведєвої, створену театром «Сузір’я» на цьогорічному THE FRINGE – можна вважати першим серйозним і повноцінним показом за останні майже 10 років,що має впевнені перспективи серед фестивальної публіки. І звичайно, сподівання на певний резонанс всередині України. Адже такі вояжі – це і є культурна дипломатія, просування позитивного та мирного іміджу України.