Журналісти Громадського запитали про це в архітектора і транспортного інженера Віктора Петрука та інженера і урбаніста Дмитра Макагона в ефірі програми «Нині вже».
Відповідаючи на питання журналістки, яку б оцінку поставили гості-експерти меру Віталію Кличку за 12 бальною шкалою, Віктор Петрук відповів «тверда трієчка».
«Стало трошки комфортніше. Але це естетичний комфорт. Головний комфорт, якого ми потребуємо – щоденні переміщення на роботу з роботи. Тут ми нічого не виграли за ці 5 років. Не реалізовано жодної стратегії у галузі розвитку громадського транспорту, не побудовано якихось знакових транспортних об’єктів, жодної станції метро за 5 років — це взагалі перший мер, який не побудував жодної станції з 60-го року», — поділився своїми спостереженнями експерт.
На його думку, мерія обрала хибну тактику витрачати гроші на оновлення покриття доріг замість зміни їхнього профілю, що передбачає перерозподіл між усіма учасниками руху. Це і виділення смуги громадського транспорту, накопичувальної під ліві повороти, велосмуги, повернення світлофорного регулювання.
«Потрібні кільця, засоби зниження швидкісного режиму — це шикани, лежачі поліцейські, підняті пішохідні переходи, кільця на перехрестях, каналізація перехресть, інженерне облаштування пішохідних переходів. Останні мають мати острівець безпеки піднятий у борту, залізний болард, щоб машина, яка на нього налетить, зупинилася на боларді. Все це мало з’явитися, але не з’являється», — пояснює Петрук.
Додає, що ремонт передбачає переважно заміну асфальту, а ось реконструкція могла б забезпечити більш якісні зміни.
«Асфальт перекатувати – це капітальний ремонт. Це один вид робіт. А змінювати профіль – це реконструкція. Це інший вид робіт […] більш складний рівень задач», — підсумовує експерт.
Інженер і урбаніст Дмитро Макогон не давав конкретної оцінки мерству Віталія Кличка. На його думку, місто стало менш комфортним. Каже, що в Києві існує серйозна проблема з паркуванням. Де-факто, в столиці воно безкоштовне, що є нераціональним використанням наявних ресурсів, адже земля коштує дорого, і вона має приносити прибуток.
Експерт, який користується велосипедом, наголосив на відсутності велоінфраструктури у місті. Розповів, що минулого року на київських дорогах загинуло 7 велосипедистів, а також зазначив, що 70% мешканців та гостей столиці пересуваються громадським транспортом, велосипедом, або пішки, а не автомобілями.
«Я б хотів сказати трохи на захист мера. Раніше ми не могли змінювати ширини вулиць через стандарти, лише в минулому році нам дозволили змінити стандарти Державних будівельних норм, де ширина смуг руху у нас стали менші, ніж були (раніше вони були 3,75, зараз вони можуть бути і 3 метри)», — сказав Макогон.
Порівнюючи Київ із Віднем, експерт наголосив, що українська столиця дуже поступається у таких сферах, як транспорт і безпека. У свою чергу Віктор Петрук додав, що великою проблемою, яка надає Києву перетворитися на столицю Австрії — його площа (847,7 км² проти 414,6 км² Відня).
«Навіть якщо на одного киянина виділяли стільки ж грошей з бюджету як на одного віденця — ми б усе одно в рази гірше жили б, оскільки на кожну цю гривню треба було б вп’ятеро довшу інфраструктуру підтримувати у належному стані», — пояснив експерт.
Він також зазначив, що у Києві існує дисбаланс у системі розселення, що сформувався ще за радянських часів. Але київська влада не робить нічого для його подолання.
«Кожен другий житель Лівого берега не має робочого місця на Лівому березі. Все це робить місто дуже дискомфортним», — підсумував Петрук.