Повітряне таксі у Києві: фантазія чи проект для багатих?

26 Травня 2020 13:34

Разом із новим Генеральним планом у столиці також розробляється транспортна стратегія – Комплексна схема транспорту, яка передбачає створення схеми розміщення вертодромів у Києві.

Як повідомляється на Facebook-сторінці “А+С Україна”, на розробку транспортної стратегії вже оголошено тендер.

Перспективи такого виду транспорту розглянули фахівці “А+С Україна”.

За їх словами, на на заході давно замислилися над перспективами «літаючих таксі» (їх також називають літаками вертикального зльоту та посадки VTOL) що можуть злітати, тримати висоту та приземлятися вертикально.

Служба повітряного таксі може бути особливо перспективною у якості трансферів до аеропорту, адже може працювати незалежно від дорожніх мереж, і, отже, заторів, тобто час прибуття можна точно розрахувати.

Німецька Fraport AG у Франкфурті вже найближчим часом може запропонувати клієнтам послуги літаючих таксі. Правда, через високі виробничі витрати послуга спочатку не буде масовою. Однак по мірі зростання кількості користувачів поїздки будуть ставати дешевшими.

У період з 2011 по 2014 рік проект ЄС myCopter досліджував застосування повітряних таксі в містах Англії, Німеччини та Швейцарії. У той час як ліверпульці були в захваті від ідеї більше не затримуватися в дорожньому русі, швейцарці в Цюріху відреагували більш стримано. У німецькому місті Тюбінген людей хвилювало, що літаючі таксі заважатимуть їхній приватності. Фахівці кажуть, що вирішенням цієї проблеми можуть стати спеціальні польотні коридори для повітряних таксі, наприклад, над автомагістралями.

Занепокоєння викликала і безпека повітряного таксі. Професор Генріх Х. Бюльтхофф, керівник проєкту myCopter, зазначив, що ризик аварій у повітрі значно менший, ніж на дорозі, де щодня в ДТП гинуть близько 3000 людей. Він вважає, що для такого типу перевезень можуть використовуватися автоматичні системи зв’язку, подібні до автопілотів.

Вирішальним моментом для запровадження повітряних таксі стане сприйняття громадськістю. Ще один важливий фактор – інфраструктура. У містах, що насамперед зацікавлені у повітряному транспорті для зменшення заторів на дорогах, пропонують просто використовувати дахи існуючих будівель.

Джерело: https://bigkyiv.com.ua/povitryane-taksi-stvoryat-v-kyyevi-transportna-strategiya/