На веб-сторінці Київської міської територіальної виборчої комісії (ТВК) оприлюднено проміжні фінансові звіти лише 8 з 20 кандидатів на посаду київського міського голови. За наявною інформацією, найбільше коштів на передвиборну кампанію витратила кандидат від партії “Слуга народу” Ірина Верещук.
Згідно з аналізом опублікованих проміжних звітів, здійсненим громадянською мережею “Опора”, лише двоє кандидатів вказали добровільні внески фізичних осіб, один – власні фінанси.
Станом на 28 жовтня на веб-сторінці Київської міської ТВК можна ознайомитися з проміжними фінзвітами таких кандидатів на посаду мера Києва: Олександра Попова, Ірини Верещук, Сергія Притули, Андрія Пальчевського, Миколи Томенка, Сергія Гусовського, Єгора Фірсова та Михайла Поживанова.
Ірина Верещук (партія “Слуга народу”) прозвітувала про надходження і використання коштів виборчого фонду з 22 вересня до 14 жовтня. На рахунок її поточного виборчого фонду за цей час надійшло понад 25 млн грн коштів місцевої організації партії. До 14 жовтня кандидат витратила на кампанію 22143753 грн, з них 95685 грн – на виготовлення матеріалів передвиборної агітації, 15075158 грн – використання ЗМІ. Розміщення матеріалів передвиборної агітації в інтернеті коштувало для Верещук 1288000 грн, а зовнішня реклама – 5654909 грн.
За період з 2 до 14 жовтня на поточний рахунок виборчого фонду Сергія Притули (партія “Голос”) надійшло 13352594 грн коштів місцевої організації політсили. Кандидат використав усі ці кошти. Зокрема, за виготовлення матеріалів передвиборчої агітації сплачено 6253451 грн, за використання ЗМІ – 1116578 грн, за розміщення матеріалів передвиборної агітації в інтернеті – 3781829 грн. На розміщення зовнішньої реклами кандидат витратив 2122825 грн.
Андрій Пальчевський (партія “Перемога Пальчевського”) подав проміжний фінансовий звіт за період з 21 вересня до 14 жовтня. На поточний рахунок його виборчого фонду надійшло 2582400 грн коштів місцевої організації партії. Витратив кандидат 2577879 грн. З цих грошей 106800 грн становили витрати на виготовлення матеріалів передвиборної агітації. На використання ЗМІ, як свідчить інформація в звіті, Пальчевський коштів не витрачав (водночас “Опора” фіксувала матеріали на користь кандидата без належного маркування в київській пресі у вересні та жовтні). Розміщення матеріалів передвиборної агітації в інтернеті обійшлося кандидатові в 845100 грн, зовнішня реклама – в 1625979 грн.
Проміжний фінансовий звіт Микола Томенка (партія “Громадський рух Миколи Томенка “Рідна країна”) охоплює період з 29 вересня до 15 жовтня. Згідно з інформацією в звіті, на поточний рахунок виборчого фонду кандидата надійшло 417000 грн коштів місцевої організації партії. Використав кандидат 414894 грн – усе на розміщення друкованих матеріалів передвиборної агітації чи політичної реклами на носіях зовнішньої реклами.
Проміжний звіт кандидата на посаду міського голови Києва Михайла Поживанова (Радикальна партія Олега Ляшка) охоплює період з 30 вересня до 19 жовтня. За цей час на рахунок поточного виборчого фонду кандидата надійшло 332500 грн: 212500 грн власних коштів кандидата і 120000 грн добровільних внесків фізичних осіб. Витратив кандидат 282300 грн, зокрема на виготовлення друкованих матеріалів передвиборної агітації 66636 грн, використання ЗМІ обійшлося йому в 52350 грн, розміщення матеріалів передвиборної агітації в інтернеті – у 70000 грн, а за розміщення зовнішньої реклами він сплатив 93314 грн.
У проміжному фінансовому звіті кандидата на посаду міського голови Києва Сергія Гусовського (партія “За майбутнє”) зазначено, що на рахунок його виборчого фонду в період з 28 вересня до 15 жовтня надійшло 252000 грн коштів місцевої організації партії, з яких було витрачено 250008 грн. Виготовлення матеріалів передвиборної агітації за кандидата (виготовлення відеозаписів) обійшлася йому в 30800 грн, використання ЗМІ – 148400 грн, розміщення матеріалів передвиборної агітації в мережі інтернет – 70808 грн.
Згідно з інформацією в проміжному звіті Олександра Попова (партія “Опозиційна платформа – За життя”) у період з 29 вересня до 14 жовтня на поточний рахунок його виборчого фонду надійшло 247430 грн добровільних внесків фізичних осіб. Витрати на кампанію становили 157652 грн, зокрема виготовлення друкованих агітаційних матеріалів обійшлося кандидатові в 7848 грн, розміщення агітації і політичної реклами на носіях зовнішньої реклами – 144804 грн.
Кандидат Єгор Фірсов (партія “Екологічна альтернатива”) прозвітував про надходження та використання коштів виборчого фонду з 30 вересня до 16 жовтня. Відповідно до інформації в звіті, на рахунок виборчого фонду кандидата не надходило коштів, тож не було й витрат. Водночас “Опора” фіксувала політичну рекламу зі сторінки Фірсова в мережі Facebook. Згідно з інформацією “Опори”, рекламу кандидата оплачувала політична сила, від якої він балотувався, і впродовж 5 вересня – 12 жовтня ці витрати становили понад $1900 на 92 рекламні дописи.
Відповідно до виборчого законодавства, проміжний звіт про надходження і використання коштів виборчих фондів кандидатів подається до відповідної ТВК не пізніш як за п’ять днів до дня голосування.
Джерело: https://ua.interfax.com.ua/news/election/699653.html