Державне агентство автомобільних доріг України (“Укравтодор”) оголосило конкурсний відбір компанії, яка будуватиме Київську обхідну дорогу.
Наразі йдеться про будівництво першої ділянки дороги, а саме 18-кілометрового відрізка від траси М-07 Київ – Ковель – Ягодин до М-06 Київ – Чоп, повідомляє пресслужба “Укравтодору”.
Категорія автомобільної дороги – Іа, будівельна довжина ділянки – 18,05 км. На ній планується облаштувати 2 мости, 6 шляхопроводів та одну естакаду.
Очікувана вартість будівництва становить 5,35 млрд грн або 300 мільйонів гривень за кілометр ($11,2 млн за нинішнім курсом), що дорожче, ніж у США, Канаді та Німеччині, відзначають Наші гроші. Ще рік тому у самому “Укравтодорі” говорили, що нормальна ціна будівництва нових доріг в Україні складає 170 млн грн.
У липні депутата від “Слуги народу” провели через Верховну Раду закон про виключення закупівель для Великої кільцевої з-під дії закону “Про публічні закупівлі” та відповідно виведення цих торгів з системи “Прозорро”.
На початку грудня Кабмін прийняв постанову про “експериментальний проект” по освоєнню мільярдів на Великій кільцевій. У НАЗК заявляли, що проєкт цього рішення містить корупціогенні фактори.
Торги пройдуть поза межами “Прозорро” на майданчику “Playtender”. Він належить колишньому зятю Черновецького Вячеславу Супруненку. Партнерами Супруненка у “Плейтендері” є Олександр Конопліцький та Антон Припіченко, керівник майданчика biz.
Директор ДП “Прозорро” Василь Задворний висловив занепокоєння тим, що тендер відбудеться на приватному майданчику.
“Система Prozorro належить державі, має сертифікати комплексної системи захисту інформації, публікує дані про кожен перебіг тендеру в автоматичного режимі. Крім того, учасник закупівлі може побачити документи своїх конкурентів, всі рішення замовника та подати скаргу в АМКУ, якщо він вбачає порушення своїх прав. А ось чи буде забезпечена повна прозорість відбору виконавця для будівництва окружної дороги, який відбуватиметься поза Prozorro – це питання лишається актуальним, і варто приділити цьому велику увагу”, – зазначив Задворний.
Натомість в “Укравтодорі” запевняють, що використання приватного майданчика “спростить вихід на український ринок міжнародних гравців, які мають досвід втілення аналогічних за масштабом проєктів, та можуть залучити додаткове довгострокове фінансування для будівництва”.
“За результатами експерименту “Укравтодор” та Міністерство інфраструктури ініціюватиме вдосконалення наявного інструментарію системи ProZorro. На цьому етапі була досягнута домовленість між замовником робіт та системою ProZorro щодо обміну інформацією про хід закупівель. Наступний крок до інтеграції – автоматизація обміну інформацією з системою ProZorro”, – додали у держагентстві.