Зловмисники маскуються під банківських працівників і пропонують встановити фейкові застосунки, які містять шкідливе ПЗ і можуть використовуватись для викрадення персональних даних.
Олександр Ульяненков, начальник відділу протидії різновидам онлайн-шахрайств Департаменту кіберполіції Нацполіції України, в ефірі Національного телемарафону, розповів про цей вид шахрайства та як не потрапити у пастку аферистів.
Він зазначив, що «шахраї не стоять на місці». Вони вже рідше використовують такий вид, як телефонні розмови й прохання надати дані картки, а от встановлення фальшивого застосунку, через який скачують гроші — досить поширена нині практика аферистів.
Вони висилають людям посилання, або диктують його.
За словами Ульяненкова, ніколи банківські працівники не запитують, на відміну від шахраїв коди та дані картки, а також зловмисники використовують незнайомі телефони — легко перевірити, звернувшись до даних банку, від якого вони представились, також у них обмаль інформації про клієнта — вона загальна, кіберзлодії випитують у людей дані.
«Ніколи працівник банку не буде дзвонити та створювати напругу у розмові з клієнтом типу: «Прямо зараз відбувається блокування…» — пояснив на прикладі фахівець.
За його словами треба пам’ятати основне правило кібербезпеки — користуватись офіційним і ліцензійним програмним забезпеченням, яке пройшло перевірки.
Шахраї використовують подібні до правдивих банківських сайтів та сторінок фейкові — треба бути уважним і перевіряти звідки вам шлють посилання на застосунок.
Джерело: «Вечірній Київ»