Щоб повернути неякісний товар у магазин

23 Липня 2014 12:33
teplodar.in.ua

teplodar.in.ua

Уявіть, що купили дорогущі чоботи, прийшли додому, а вони… не підходять до кольору пальто. Або щойно придбаний телевізор відмовляється показувати улюблені канали. Не засмучуйтесь, Ви маєте повне право повернути собі гроші. Принаймні закон про захист прав споживачів дозволяє без жодних претензій це зробити у перші 14 днів.

Що можна повертати

Вимагати назад гроші можна з двох причин. Перша, товар Вам продали неякісний. Друга, товар Вам не підходить через колір, розмір, форму чи просто не по душі. Щоправда назад не беруть:

– їжу, ліки та предмети гігієни;

– косметику та парфуми;

– всі товари для немовлят та дитячі м’які і гумові іграшки;

– рукавички, білизну, шкарпетки та панчохи;

– газети, журнали, книжки, диски та відеокасети;

– ювелірні прикраси.

Повний перелік товарів, де не 32-і позиції, які повертати не можна – дивіться тут.

Як повертати

Якщо товар якісний, але Вам не підходить – Ви можете обміняти його на будь-що інше або повернути назад гроші. Для цього є кілька умов:

1. Від дня покупки має минути не більше двох тижнів.

2. Ви маєте зберігати усі чеки, інструкції та гарантійні талони.

3. Товар не використовувався – наприклад, взуття не вдягали на вулицю, на плеєр не записувалася музика. А також має бути непошкоджена коробка та будь-яке маркування.

До речі, якщо до товару йшов подарунок – його також доведеться повертати цілим і неушкодженим. Так само з карткою клієнта магазину чи знижкою – її просто анулюють.

Якщо ж товар Вам підходить і Ви навіть намагалися ним користуватися, але помітили брак – маєте право його повернути, навіть якщо минуло більше 14 днів. Тут термін залежить від гарантії, яка на кожен товар, як і в кожного магазина – різна.

Наприклад, якщо одяг літній – гарантія діє з 1-го квітня. На зимовий – з 1-го жовтня. Окремі умови гарантії і на взуття – гарантія на літнє починається з 15-го травня по 15-е вересня, зимове – з 15-го листопада по 15 березня, весняно-осіннє з 15-го березня по 15-е травня або з 15-го вересня по 15-е листопада.

А от правила повернення для усіх товарів однакові. Щоб встановити недоліки Вашого товару доведеться замовити експертизу. Проводять її зазвичай в сервісному центрі магазину. З Вас – заява на експертизу, з магазину – акт про прийняття товару на дослідження.

Якщо недоліки виникли з вини виробника чи продавця – маєте право обміняти товар на такий самий чи інший, або повернути повну його вартість. Якщо недоліки неістотні і Ви згодні, щоб їх полагодили – вимагайте безкоштовного ремонту.

Якщо ж експертиза встановила – що в поламці винні Ви самі – тоді Вам доведеться і експертизу і власне ремонт оплачувати з власної кишені.

Якщо магазин проти

Якщо Ви впевнені у своїй правоті, а магазин відмовляється приймати назад товар чи обмінювати його на інший – Ви можете написати скаргу до Управління з захисту прав споживачів на адресу: 04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, 42-А або зателефонувати за номерами: 425-77-67 чи 425-77-60.

Також маєте право з заявою та документами йти до суду. Закон про захист прав споживачів наголошує: «Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав».

Він же й вирішуватиме розмір моральної компенсації. Відмова споживачу в реалізації його прав загрожує магазинам компенсацією – у десятикратному розмірі вартості продукції виходячи з цін, що діяли на час придбання цієї продукції, але не менше п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – що зараз не менше 80-ти гривень.