У сфері столичного транспорту грядуть зміни. Торкнуться ці зміни маршруток – транспорту, до якого у городян традиційно найбільше запитань. Уже через півтора місяці міськвлада планує провести конкурс на 100 ьмаршрутах столиці (всього їх – 187 – Авт.). Після цього маршрути, дублюючі лінії тролейбусів і трамваїв, зникнуть, а маршрутникам висунуть серйозні вимоги, попереджає влада і уточнюють: ті, хто не відповідатимуть цим вимогам, будуть змушені піти зі столичного ринку. “Сегодня” дізналася, які умови висунуті перевізниками.
ПРИБЕРУТЬ ДУБЛІ. Такий час для проведення конкурсу влади обрали невипадково: у багатьох власників маршрутів якраз закінчилися договори на перевезення пасажирів, і вони працюють напівлегально. “Конкурс комплексно не проводився з 2009 року. З тих пір в місті з’явилися нові мікрорайони, і маршруткову мережу потрібно вдосконалити – щоб вони довозили людей з цих мікрорайонів до станцій метро. Наприклад, потрібно продовжити маршрут – від станції метро “Позняки” до нових будинків по вулиці Чавдар. Також ми плануємо провести оптимізацію мережі і прибрати маршрути, які дублюють гілки метро, а також тролейбусні і трамвайні лінії. На даний момент мова йде про 10-15 маршрутах”, – розповів “Сегодня” начальник служби комунальних перевезень КМДА Сергій Савтир. Після конкурсу перевізники, які пройшли відбір, отримають право возити людей ще 5 років. Решта – ні.
АВТОБУС ДЛЯ ІНВАЛІДІВ. Основну увагу на конкурсі приділятимуть техстану автобусів. “До участі в конкурсі допустять тільки машини, які відповідатимуть екологічному стандарту “Євро-2″ (не забруднюють повітря вихлопними газами – Авт.), І в яких не менше 19 місць для сидіння. Також на кожному маршруті повинен з’явитися як мінімум один автобус, обладнаний для перевезення інвалідів-візочників”, – пояснює Савтир.
1_148
КОНТРОЛЮВАТИМУТЬ. Перевізники повинні обладнати салони GPS-системами. “До кінця року ми плануємо запустити в роботу систему моніторингу за громадським транспортом. Ця система дозволить кожному жителю Києва бачити в режимі реального часу, де знаходиться потрібна йому маршрутка, скільки машин на лінії, і коли краще підійти до зупинки. До системи вже підключені трамваї, тролейбуси і автобуси, а нововведення в маршрутках ми тільки плануємо впроваджувати. Це допоможе нам контролювати автобуси: де вони знаходяться, чи змінюють маршрут. Також ми аналізуємо, наскільки реально встановити в маршрутках кондиціонери”, – говорить начальник служби перевезень.
ЄДИНА ФОРМА. Ще одне допумови на конкурсі – форма для водіїв. “Ми розробимо для всіх водіїв форму єдиного зразка – літню і зимову. Наприклад, це буде біла сорочка, піджак та брюки. Крім того, на видному місці повинен бути фірмовий знак перевізника. Форма буде обов’язковою, і буде шитття за рахунок перевізника “, – пояснює Савтирь. Стежити за виконанням умов, за його словами, буде відділ контролю: “Штрафувати ми нікого не будемо – тільки складати акти про порушення умов договору. А якщо порушення будуть повторяться, то з перевізником будуть розривати договір”.
Перевізники про нові правила ще не чули. “У мене зараз в парку – 15 “Богданів”, їх потрібно підремонтувати. А ось для перевезення пасажирів-інвалідів доведеться закуповувати новий автобус, з низькою підлогою. Ще треба рахувати, у скільки обійдеться форма для 30 водіїв… Без підвищення цін на проїзд тут не вижити”, – говорить Дмитро Ящук, власник маршруту в столиці. Але в КМДА запевняють: поки що про подорожчання проїзду в маршрутках мова не йде.